روانپزشک و زوج درمانگر گفت: زوج‌های جوان برای حفظ و تحکیم پیوند زناشویی باید در برابر تاثیرات بیرونی اعم از وسوسه‌ها و دخالت های دیگران ایستادگی کرده و زندگی مشترک خود را مدیریت کنند.

زوج‌های جوان چگونه باید زندگی خود را مدیریت کنند؟

سلامت نیوز: روانپزشک و زوج درمانگر گفت: زوج‌های جوان برای حفظ و تحکیم پیوند زناشویی باید در برابر تاثیرات بیرونی اعم از وسوسه‌ها و دخالت های دیگران ایستادگی کرده و زندگی مشترک خود را مدیریت کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیما عبادی اظهار داشت: زوج های جوان بعد از ازدواج، باید برای حفظ زندگی مشترک در برابر تاثیرات بیرونی زحمت کشید و هزینه کنند و یکی از مهم‌ترین وظایف آنان، مدیریت زندگی به منظور برقراری روابطی متعادل و تعاملی درست، میان خانواده‌ها و همسر است.
وی افزود: افرادی که پیوند ازدواج با یکدیگر بسته اند، باید بدانند که رابطه خود را چطور بسازند تا دنیای بیرون نتواند بر روابط درون آنان تسلط پیدا کند. با بررسی تعارض خانوادگی و نقش هر یک از اعضا، باید پذیرفت که سوءبرداشت‌ها و چه بسا اختلاف نظر با خانواده همسر، تا حدودی طبیعی و غیر قابل انکار به نظر می رسد.


این متخصص زوج درمانگر با بیان اینکه دنیای بیرون و فشارها و وسوسه ها و حتی فرصت های خوبی که جلوی پای زوج ها قرار می دهد، تاثیر عمیقی بر زندگی مشترک آنان خواهد گذاشت، ‌افزود: مشاوره خانواده کمک می کند تا این دسته افراد بتوانند به تفاهمی پایدار در جهت حل‌ مسائل و چالش‌ها دست یافته که در تحکیم بنیان خانواده موثر است.


عبادی از چگونگی برقراری روابط با دوستان و اطرافیان،‌ مصرف مواد مخدر، ‌خانواده های زوجین،‌ فرزندان، ‌شغل،‌ وضعیت مالی و حتی شبکه های تلویزیونی، ماهواری و فضای مجازی به عنوان عوامل تضعیف کننده تحکیم زناشوئی نام برد و تصریح کرد: برخی از این موارد بد نیست اما اگر مانعی میان عشق و علاقه زوجین به یکدیگر ایجاد کند، می تواند مخرب باشد.


وی گفت: دخالت اطرافیان در زندگی زوج های جوان و نحوه مواجهه با آن متاسفانه به یکی از دغدغه‌ها و چالش های عمده زندگی روزانه این افراد حتی در دوران نامزدی و بعد از ازدواج تبدیل شده و البته این مداخلات نابجا را به عنوان مهمترین موضوع در اختلافات زناشویی بین زن و شوهرهای قدیمی هم می توان همچنان نام برد.
این زوج درمانگر اظهار داشت: عدم اطمینان والدین به آمادگی فرزندان برای شروع یک زندگی مشترک، فاش کردن اسرار و مشکلات زندگی مشترک برای اطرافیان و دوستان، وجود مشکلات شخصیتی و احیانا اختلالات رفتاری در زوجین، عدم توانایی در تصمیم گیری، عدم آمادگی زوج‌ها برای ازدواج، اختلاف و درگیری بین خانواده‌ها، عدم آشنایی با مهارت‌ و مدیریت زندگی، وابستگی‌های بیش از حد عاطفی به والدین و نداشتن استقلال مالی، از جمله مهم‌ترین دلایل دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی زوج های جوان می توان عنوان کرد.


عبادی برای جلوگیری از پیامدهای منفی دخالت دیگران در زندگی زوج های جوان تصریح کرد: به مرور و برخی مواقع با شدت دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی زوجین، مشکلات آنان روز به روز بیشتر می شود از این رو برای مقابله و جلوگیری از دخالت اطرافیان بهتر است در موارد ضروری برای مشاوره گرفتن از خویشاوندان خود را مدیریت کرد تا والدین و اطرافیان به پذیرش و درک استقلال زن و شوهر اطمینان حاصل کرده و فقط در مواقع ضروری به زوجین کمک کنند. 


وی به زوج های جوان توصیه کرد برای جلوگیری از دخالت های نابجا بهتر است برنامه مشخصی در زندگی داشت البته نه بدان معنی که رابطه خود را با دیگران قطع کرد، بلکه با مدیریت صحیح و برقراری ارتباط مناسب به گونه ای دخالت های بی مورد دیگران را در زندگی مسدود کرد.


عبادی تصریح کرد:‌ باید طوری رفتار کرد تا آنان متوجه شوند که ادامه دخالت‌های نابجا حتی اگر دلسوزانه باشد نه تنها در حل مشکلات تاثیر ندارد بلکه احتمالا آتش اختلافات را شعله ور و زندگی را با خطر مواجه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha