دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 298792

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ویژه برخورد با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی و دیگر سازمان های مسئول در سطح استان طی ۷۲ ساعت گذشته و آزاد سازی بیش از ۳۹۶ هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داد.

کشف ۱۰۲ میلیارد زمین‌خواری در مازندران

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ویژه برخورد با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی و دیگر سازمان های مسئول در سطح استان طی ۷۲ ساعت گذشته و آزاد سازی بیش از ۳۹۶ هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار"مرتضی میرزایی" اظهار داشت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی طرح برخورد و مقابله با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با هماهنگی‌ و همکاری دیگر عوامل انتظامی شهرستان و دستگاه ‌های مرتبط از جمله یگان‌ های حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان ، اداره کل راه و شهرسازی، مدیریت امور اراضی و اداره کل جهاد کشاورزی به مدت ۳ روز در سطح استان مازندران به مرحله اجرا در آمد .


وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهمان به زمین خواری ، ماموران پلیس موفق به کشف ۱۷ فقره زمین خواری در سطح استان شدند.


فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در این خصوص بیش از ۳۹۶ هزار و ۴۷۳ متر مربع از اراضی ملی و طبیعی استان شامل (جنگل، مراتع و سواحل دریا) آزاد سازی شد و از تغییر کاربری زمین های کشاورزی جلوگیری شد.


سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این میزان از زمین خواری ۱۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط زمین ها آزادسازی و به طبیعت بازگردانده شد.


فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: تعرض به اراضی ملی و طبیعی و تخریب گونه های گیاهی و درختان جنگلی نه تنها ضربه به طبیعت، بلکه تجاوز به حقوق بیت المال است و پلیس با هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون رفتار خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha