سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 298859

شیلد صورت هم مانند ماسک پارچه ای وقتی که افراد در نزدیکی یکدیگر با هم صحبت می کنند مفید است زیرا مانع از آن می شود که قطرات تنفسی از شخصی که آن را به صورت دارد به اطراف پخش شود.

آیا شیلد محافظ صورت می تواند جایگزین ماسک شود؟

سلامت نیوز: شیلد صورت هم مانند ماسک پارچه ای وقتی که افراد در نزدیکی یکدیگر با هم صحبت می کنند مفید است زیرا مانع از آن می شود که قطرات تنفسی از شخصی که آن را به صورت دارد به اطراف پخش شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از خبرگزاری NHK ژاپن، شیلد محافظ صورت قسمت فوقانی و همچنین قسمت پایین صورت را می پوشاند و هدف اصلی آن ممانعت از ورود ویروس به غشا چشم است؛ کارکنان موسسات پزشکی همیشه هم ماسک می زنند و هم از شیلد محافظ صورت استفاده می کنند.
 
اما شیلد محافظ صورت، کسی که از آن استفاده می کنند را به طور کامل از ابتلا به آلودگی محافظت نمی کند؛ این شیلد مانع از آن می شود که شخص به بینی یا دهان خود دست برند اما نمی تواند مانع از ورود ویروس به بدن از طریق بینی و یا دهان شود.

وقتی کسی از شیلد محافظ صورت استفاده می کند باید از دست زدن به سطح خارجی آن اجتناب کند زیرا ممکن است آلوده به ویروس باشد و بعد از استفاده باید آن را حتما با الکل پاک کرد و یا آن را با صابون شست.

موثرترین راه برای اجتناب از آلودگی، کم کردن تماس های شخصی و شستن مرتب دست ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha