مقامات چینی ادعا می‌کنند که کشور همسایه آنها، قزاقستان با شیوع ویروس جدیدی روبرو است که حتی کشنده‌تر از ویروس کرونا است.

شیوع ویروس کشنده‌تر از "کرونا" در قزاقستان

سلامت نیوز: مقامات چینی ادعا می‌کنند که کشور همسایه آنها، قزاقستان با شیوع ویروس جدیدی روبرو است که حتی کشنده‌تر از ویروس کرونا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از بی جی آر، در حالیکه مقامات چینی ادعا می‌کنند که کشور قزاقستان با شیوع ویروس جدیدی روبرو است، اما مقامات قزاقستان این اظهارات را رد کرده‌اند و می‌گویند ویروس جدیدی در کار نیست.

اکنون ماه‌هاست که جهان درگیر بیماری کووید-۱۹ شده است و افراد بسیاری به دلیل ابتلا به این بیماری خطرناک جان خود را از دست داده‌اند، حال به گفته مقامات بهداشت چینی با وجود بیماری همه‌گیر کروناویروس، ویروس جدیدی در قزاقستان شیوع پیدا کرده که حتی کشنده‌تر از کروناویروس فعلی است.

گزارش‌های اولیه حاکی از خطرناک بودن این ویروس است که همانند یک ذات‌الریه ناشناخته است و به گفته مقامات چینی میزان مرگ و میر ویروس جدید بالاتر از میزان مرگ و میر کووید-۱۹ است.

در حالی‌که این خبر بسیار بدی است، اما با این حال مقامات قزاقستان اساساً کل این موضوع را انکار کرده‌اند. چین نیز اما ادعاهای اولیه خود را رد نکرده است و همچنان اصرار دارد که کشور همسایه او با یک چیز بسیار جدی روبروست.

قزاقستان در اواسط ماه مارس به دلیل همه‌گیر شدن کرونا ویروس کشور را قرنطینه کرد. این کشور در اوایل ماه مه برخی محدودیت‌های قرنطینه را برداشت و تصمیم به بازگشایی یا برداشتن بسیاری از محدودیت‌های قرنطینه گرفت. اخیراً میزان ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور روند صعودی داشته است. این کشور اخیراً بیشترین گزارش ابتلا به کووید-۱۹ را در طی یک روز داشته است.

تقریباً دو هفته پیش ، مقامات نزدیک به ۲ هزار مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ را در یک روز گزارش کردند که این یک رکورد برای کشور است. دولت قزاقستان این را "موج دوم" خوانده است، اما این موضوع که آیا ویروس جدیدی در این کشور شیوع پیدا کرده یا خیر، هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha