دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 298980

فیبرومیالژیا یك اختلال درد مزمن است كه بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود. این بیماران دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل متعدد در مناطق مختلف بدن دارند.

لیزرهای كم‌توان موثر در درمان فیبرومیالژیا

سلامت نیوز: فیبرومیالژیا یك اختلال درد مزمن است كه بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود. این بیماران دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل متعدد در مناطق مختلف بدن دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،منشأ ایجاد درد در این بیماران ناشناخته است و بسیاری از محققان و متخصصان علت این دردها را مسائل روان‌‌تنی مانند استرس و اضطراب‌های طولانی‌مدت می‌دانند.لیزرهای درمانی كم‌توان اثرات بی‌دردی موثری دارند. در این بیماری در لمس مناطق دردناك، نقاط دردناكی وجود دارد و لیزردرمانی به عنوان برطرف‌كننده درد و التهاب در نقاط تریگر (شروع‌كننده درد) در این بیماران به‌كار می‌رود.لیزرهای گالیوم آلومینیوم آرسناید با دسترسی نور لیزر به نقاط دردناك و مناطق ایجادكننده درد عضلانی و برطرف‌كردن التهاب در ناحیه درد، موجب برطرف‌شدن درد در مناطق عضلانی، نسج همبند و مفاصل و استخوان‌های این بیماران است.

درمان این بیماران شامل داروهای ضد درد، ضد افسردگی و درمان‌های فیزیوتراپی، ورزش و درمان‌های مكمل مانند لیزردرمانی است.این بیماران علاوه‌بر درد، ممكن است مشكلات تورم در دست‌ها و پاها، اختلال خواب، خستگی، تمركز پایین، سندرم روده تحریك‌پذیر و خلق پایین داشته باشند.لیزرهای درمانی بدون تهاجم بوده و بدون ایجاد حرارت با تغییرات بیوشیمی در بدنبه رفع درد و رفع التهاب و تورم این بیماران كمك می‌كنند.

تعداد جلسات درمانی لیزری در بیماری فیبرومیالژی ده جلسه است و به‌صورت هفته‌ای دو جلسه خواهد بود.پس از جلسات درمانی، این بیماران به‌صورت موثری اثرات بی‌دردی لیزرها را تجربه می‌كنند. پس از آن بیماران براساس پاسخ‌های فیزیولوژیك درد در این بیماری، درمان نگه‌دارنده لیزردرمانی را خواهند داشت و كیفیت زندگی‌شان بهبود خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha