مواجهه با خیانت همسر بسیار سخت و دردناک است.به احتمال زیاد اولین واکنشی که در برابر خیانت همسر به ذهن می آید اعمال خشونت است. با وجود سخت و درد ناک بودن موضوع برای افراد، بهتر است که این وجود این هیجانات را بپذیرند و بتوانند هیجانات منفی شان را کنترل و مدیریت کنند. در صورتی که خیانت اتفاق بیفتد، بیش از هر چیزی این نشان دهنده ی مشکل در ارتباط زوجین است.

واکنش صحیح در برابر خیانت همسر چیست؟

سلامت نیوز:  مواجهه با خیانت همسر بسیار سخت و دردناک است.به احتمال زیاد اولین واکنشی که در برابر خیانت همسر به ذهن می آید اعمال خشونت است. با وجود سخت و درد ناک بودن موضوع برای افراد، بهتر است که این وجود این هیجانات را بپذیرند و بتوانند هیجانات منفی شان را کنترل و مدیریت کنند.
در صورتی که خیانت اتفاق بیفتد، بیش از هر چیزی این نشان دهنده ی مشکل در ارتباط زوجین است.


به گزارش سلامت نیوز، یعنی در اغلب مواقع، افراد به این دلیل در رابطه با شخص سومی قرار می گیرند که رابطه شان با همسر شان، موثر و سالم نیست.
موقع تصمیم گیری برای اینکه تمایل دارید در آینده چه کاری بکنید و اینکه عکس العمل مناسب در برابر خیانت همسر چیست؟ هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد.
و این تصمیمی بسیار دشوار است که باید با توجه به رابطه ی تان با شریک زندگی در موردش تصمیم بگیرید.
 پیشنهاد می شود که حتما در این موارد از کمک روانشناسان استفاده کنید.



در ادامه این مطلب راهکار هایی را بیان می کنیم که امیدواریم کمک کننده باشد:


خودتان را سرزنش نکنید

معمولا فردی که همسرش به او خیانت کرده است، احساس گناه می کند و تصور می کند که مقصر هستید و بخاطر کوتاهی شما در رابطه با همسر تان او به شما خیانت کرده است! در صورتی که باید بدانید شما مقصر نیستید. قطعا شما هم دارای اشتباهاتی بودید اما  هر کاری که انجام داده باشید هم باعث نمی شود که او به شما خیانت کند.

 
بیش از حد بر روی فردی که همسر تان با او رابطه دارد حساس نشوید

احتمالا شما میلیون ها سوال در مورد آن شخص دارید. ممکن است کنجکاو باشید که او را ببینید و یا در شبکه های مجازی بخواهید او را دنبال بکنید. همچنین، احتمال دارد تصور کنید که اگر در مورد نحوه ی رابطه ی او با همسر تان مطلع شوید و جزئیات این رابطه را بدانید باعث می شود که بفهمید چرا همسر تان جذب او شده است. و یا از این طریق بفهمید که شما خطا و تقصیر تان چه بوده است. در صورتی که تمرکز زیاد بر روی شخص سوم، باعث بر هم خوردن بیشتر آرامش شما خواهد شد.
و همینطور باعث می شود که بیشتر از پیش غم و اندوه را تجربه کنید بهتر است به جای پرداختن زیاد به شخص سوم و نقشش در این موضوع، به خودتان بپردازید و تصمیمی که باید در ادامه برای زندگی تان بپردازید.
به طور کلی، بنظر می رسد که داشتن اطلاعات بیش از حد از آن شخص و رابطه اش با همسر شما، باعث می شود که از مسیر اصلی خارج شوید.


زمان زیادی را صرف پیدا کردن دلیل خیانت همسر تان نکنید

تمرکز زیاد از حد به پیدا کردن دلیل خیانت شریک زندگی تان، مانع از این می شود که به درستی از این اتفاق بگذرید. به جای پیدا کردن دلیل این کار، تلاش کنید که رو به  جلو حرکت کنید.



با همه در مورد این اتفاق صحبت نکنید

ممکن است فوق العاده صدمه دیده باشید و عصبانی باشید و همین باعث شود که با هم در مورد این اتفاق صحبت کنید، مخصوصا اوایل که هنوز بار هیجانی زیادی را دارید تحمل می کنید این باعث شود که بخواهید در این رابطه با همه صحبت کنید. چون آینده رابطه شما با همسر تان هنوز مشخص نیست، تا زمانی که در مورد این موضوع تصمیم قطعی نگرفتید بهتر است اقدام عجولانه ای انجام ندهید.
صحبت در مورد احساساتی که دارید تجربه می کنید و اندوهی که دارید تحمل می کنید خوب است اما در صورتی که تنها  با  افراد صمیمی که می توانند به شما کمک کنند صحبت کنید. و یا با روان درمانگران صحبت کنید.
به دنبال انتقام از همسر خود نباشید.
احتمال دارد به خاطر کاری که همسر تان انجام داده به دنبال انتقام از او باشید. مثلا تمایل داشته باشید که اقدامی تلافی جویانه در برابر این رفتار او انجام دهید. یا حتی در فکر این باشید که شما هم وارد رابطه ای شوید تا او را آزار دهید. هر چند شما آسیب دیده اید، این نوع رفتار ها باعث بدتر شدن حال شما و افزایش درد و اندوه تان می شود.

 
واکنش به خیانت همسر چگونه است؟
شوک و انکار خیانت

شنیدن و مواجهه با این مسئله برای بسیاری از افراد شوکه کننده است.
مخصوصا این اتفاق برای افرادی که دارای رابطه ی خوب با همسرشان هستند شوک شدید تری را ایجاد می کند.
و فرد تمایل دارد که این اتفاق را باور نکند.


خشم

خشمگین شدن یکی از طبیعی ترین واکنش هایی است که در این موارد فرد تجربه می کند.
در این جا دیگر فرد انکار و تردید را کنار گذاشته است و پذیرفته که همسرش به او خیانت کرده است.
علاوه بر احساس خشم، احتمالا فرد احساس نفرت و اندوه و اضطراب و شرم  را هم تجربه می کند.
و امکان دارد که این احساسات با افسردگی همراه باشد.


افسردگی

به دنبال تجربه احساس خشم افسردگی رخ میدهد.
به طور کلی، به دلیل تجربه ی فقدان و از دست دادن معمولا افسردگی ایجاد می شود.
در اینجا به طور ویژه به دلیل سرزنش خود و احساس گناه و همچنین از دست دادن اعتماد، و ارزشمندی و احساس شایستگی فرد و ... فرد دچار اندوه و غم می شود.
این افراد احساسات منفی زیادی را دارند تجربه می کنند، بنابراین نیازمند هستند که بتوانند برای از بین رفتن اعتماد خود، سوگواری کنند.
 علاوه بر گریستن و درد و دل کردن با یکی از نزدیکان صمیمی در این مسیر ضروری است که بتوانند از کمک روانشناسان و روان درمانگران متخصص استفاده کنند.

روان درمانی

به طور کلی، کنار آمدن با خیانت چه برای مردان و چه برای زنان بسیار دشوار است.
در این شرایط، مراجعه به روانشناسان متخصص در این زمینه بسیار کمک کننده است. یک روانشناس متخصص می تواند راه نجاتی برای شما باشد. و سبب شود که احساسات آسیب دیده شما ترمیم شود و به شما کمک کند که بتوانید تصمیم درستی در مورد آینده رابطه تان با همسر تان بگیرید.
همچنین می تواند به شما اگر قصد جدایی و طلاق را داشته باشید کمک کند، چرا که باعث می شود شما این دوره حساس را به تنهایی نگذرانید و سبب تسکین احساس درد و اندوه شما می شود.
و کمک می کند که برای آینده و تغییر سبک زندگی تان آماده تر باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha