یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 299287

سردرد‌ها اغلب نگران‌کننده نیستند اما اگر دائم تکرار شوند و مدت زمان زیادی طول بکشند، می‌توانند اختلالاتی را در زندگی فرد ایجاد کنند.

۱۰ فرمان کاربردی برای درمان سردرد

سلامت نیوز:سردرد‌ها اغلب نگران‌کننده نیستند اما اگر دائم تکرار شوند و مدت زمان زیادی طول بکشند، می‌توانند اختلالاتی را در زندگی فرد ایجاد کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سردرد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معضل‌ها در میان افراد شناخته شده است با وجود آلودگی هوا و ویروس ملموس کرونا این مشکل جدی‌تر شده است.


همه ما برخی اوقات در زندگی از سردرد رنج می‌بریم، در واقع باید بدانیم که سردرد از سیستم عصبی مرکزی ناشی خواهد شد که این عامل یکی از دلایل اصلی و مهم عدم حضور افراد یا کارکنان در مدرسه، دانشگاه، محل کار و ... است.


آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چه عاملی منجر به بروز سردرد در شما می‌شود؟ متخصصان مدعی هستند که دلایل گوناگونی برای بروز یا تشدید سردرد در افراد وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.


راهکارهای طلایی برای درمان سردرد

۱- جلوگیری از زیاده روی در مصرف ترشیجات، ادویه‌های تند، غذا‌های سرخ کردنی، غذا‌های کنسروی و مانده، گوشت گاو و گوساله، عدس، بادمجان، سیر و پیاز خام، تره، تربچه، پیازچه، شاهی، خرما و گردوی زیاد، زعفران زیاد باعث جلوگیری از بروز سردرد در شما خواهد شد.


۲- پرخوری، درهم خوری و عدم مصرف مایعات همراه غذا باعث بروز سردرد خواهد شد؛ بنابراین اگر دچار سردرد‌های بی وقفه می‌شوید، حتما در ابتدا تغذیه خود را اصلاح کنید.


۳- متخصصان طب سنتی مدعی هستند که مصرف پودر گشنیز خشک با هم وزن آن شکر یا پور نبات بعد از مصرف وعده‌های غذایی به منظور بهبود سردرد مفید و موثر خواهد بود.


۴- اصلاح الگوی خواب یکی از مهم‌ترین ترفند‌ها به منظور داشتن بدنی سالم و قوی است که برای تحقق آن بهتر است شب‌ها زود به خواب رفته و صبح‌ها زود هم از خواب بیدار شوید و به هیچ عنوان در طول روز نخوابید.

۵- فعالیت بدنی مناسب یا پیاده روی هم یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای جلوگیری از بروز یا تشدید سردرد خواهد بود که در اینصورت لازم است تا نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه از وقت خود را در طول روز صرف ورزش کنید.


۶- مصرف دمنوش‌ها و عرقی‌جات آرام‌بخش مانند اسطوخودوس، بابونه، گل‌گاوزبان و پونه به علت خواص درمانی برای جلوگیری از سردرد مفید خواهند بود.
۷- یبوست یکی دیگر از معضلاتی است که همراه خود سردرد را به وجود خواهد آورد، اگر به این بیماری مبتلا هستید حتما نزد پزشک مراجعه کنید.


۸- رایحه‌درمانی یا بوییدن اشیای گرم مانند گل نرگس، ریحان، مرزنجوش، سیاهدانه، عنبر، عود برای سرد مزاجان و بوییدن صندل، کافور، خیار و اشیای سرد خوشبو برای گرم مزاجان مفید بوده و باعث تسکین سردرد خواهد شد.


۹- ماساژ باعث بهبود و درمان سردرد خواهد شد. به یاد داشته باشید که در زمان بروز سردرد به هیچ عنوان سر را نباید ماساژ داد؛ بهتر است در این حالت ساق یا کف پا‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

۱۰- استفاده از سنگ پا و گذاشتن پا‌ها در آب سرد بعد از حمام یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که باعث تسکین سردرد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha