رعایت بهداشت فردی و جنسی از مهم‌ترین نکاتی است که هر فرد در زندگی باید هم در مورد آنان کاملا آگاه باشد و هم با محصولات باکیفیت مرتبط به آن به خوبی آشنا باشد. برای اطمینان از محصولات مرتبط، تنها راه چاره خرید از فروشگاه‌های معتبر همچون میس و مستر است.

سلامت نیوز: رعایت بهداشت فردی و جنسی از مهم‌ترین نکاتی است که هر فرد در زندگی باید هم در مورد آنان کاملا آگاه باشد و هم با محصولات باکیفیت مرتبط به آن به خوبی آشنا باشد. برای اطمینان از محصولات مرتبط، تنها راه چاره خرید از فروشگاه‌های معتبر همچون میس و مستر است.

به گزارش سلامت نیوز، در این مقاله قصد داریم تا همه آنچه باید در مورد خرید نوار بهداشتی و کاندوم بدانید، توضیح دهیم.


نوار بهداشتی، از مهم‌ترین محصولات مرتبط با بهداشت فردی
نوار بهداشتی، محصول بهداشتی جاذب است که خانم‌ها در دوران قاعدگی برای رعایت بهداشت فردی و جنسی از آن استفاده می‌کنند. این محصول، یک منسوجات تکنیکی است. خانم‌ها در دوران قاعدگی، بعد از جراحی واژینال، خونریزی بعد از زایمان، سقط جنین یا هر وضعیت دیگر که نیازمند جذب خون خارج شده از واژن است، از نوارهای بهداشتی یا پدهای بهداشتی استفاده می‌شود.
سیکل قاعدگی در زنان به طور متوسط بین سنین 11 تا 17 سالگی شروع می‌شود و حدود 12 تا 13 بار در سال تکرار می‌شود. به طور متوسط، خانم‌ها هر 28 روز یکبار، سیکل قاعدگی را تجربه می‌کنند. زمان قاعدگی بین 3 تا 7 روز به طول می‌انجامد و معمولا بین 65 تا 80 میلی‌متر (نصف یک فنجان) مایعات از بدن خانم‌ها خارج می‌شود. الگوی قاعدگی تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر زایمان و الگوهای پیشگیری از بارداری قرار دارد. معمولا قاعدگی تا سن یائسگی (بین 45 تا 55 سالگی) ادامه خواهد داشت.


نگاهی مختصر بر تاریخچه نوار بهداشتی
اولین نوار بهداشتی در سال 1896 از پنبه ساخته شد. این محصول در سال 1921 در ایالات متحده برای رعایت بهداشت فردی و جنسی، با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو گشت. در آن زمان، مهم‌ترین فاکتور در ساخت نوار بهداشتی پیش رو پیدا کردن موادی در دسترس و به صرفه از لحاظ اقتصادی بود. بعدها، از خمیر چوب به عنوان ماده جاذب در نوار بهداشتی‌ها استفاده می‌کردند.
با انقلاب در صنعت پلاستیک‌سازی، طبیعت نوار بهداشتی‌ها نیز تغییر کرد. امروزه در بیشتر پدهای بهداشتی، برای جذب بالای خون از پلمیر استفاده می‌کنند. جنس ورقه‌ی پشت پدها، پلی‌اتلین است. همچنین برای ورقه رویی پدها از ماده‌ای به نام پلی‌پروپلین استفاده می‌کنند. وجود این ماده در ورقه روی نوار بهداشتی، همان علتی است که با وجود خونریزی، اما نوار خشک است تا شما احساس بدی نداشته باشید.


 
یک نوار بهداشتی خوب، چه ویژگی‌هایی دارد؟
•    توصیه می‌کنیم از نوارهای بهداشتی معطر استفاده نکنید.
•    یک نوار بهداشتی خوب، نواری است که دارای ترکیبات بی‌حس‌کننده و رنگ‌دار نباشد.
•    یک نوار بهداشتی خوب، نواری است که به خوبی قادر به جذب مایع ریخته شده به آن بدون ذره‌ای نشتی باشد.
•    یک نوار بهداشتی خوب، نواری است که هنگام راه رفتن، صدا تولید نکند.
•    یک نوار بهداشتی خوب، نواری است که ضمن راه رفتن و حرکت، در جای خود محکم بوده و حرکتی نداشته باشد.
•    یک نوار بهداشتی خوب، نواری است که خوابیدن و استراحت کردن با آن کار سختی نباشد.
•    یک نوار بهداشتی خوب، پدی است که در آن تمامی اصول بهداشتی رعایت شده باشد.


کاندوم، دیگر محصول مرتبط با بهداشت فردی و جنسی   
هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند شما را بهتر از کاندوم در برابر بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی محافظت نماید.
در ادامه تمامی نکات هنگام خرید کاندوم باید بدانید، آشنا می‌سازیم.


استفاده از کاندوم مهم‌ترین اصل در رعایت بهداشت فردی و جنسی
حتی اگر از دیگر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرده باشید، حتما باید در حین رابطه از کاندوم استفاده نمایید.
برای آنکه استفاده از کاندوم جوابگو باشد، باید در ضمن درست استفاده کردن، در تجربه هر رابطه جنسی استفاده گردد.
لطفا توجه فرمایید حتی در صورت استفاده صحیح، کاندوم قادر به محافظت از شما در برابر عفونت‌های منتشر شده از زخم‌های پوستی (مانند زخم در پایه آلت تناسلی مردم یا زخم در پوست بیشه) که توسط کاندوم پوشیده نشده، نمی‌باشد. لذا در هنگام رابطه، به این نکته ظریف توجه فرمایید.


 
روش استفاده صحیح از کاندوم چگونه است؟
روش صحیح استفاده از کاندوم، برای رعایت بهداشت فردی و جنسی، تنها پوشیدن صحیح و خارج کردن صحیح آن از آلت نیست. بلکه باید نکات زیر را مد نظر قرار داد:
•    توجه به تاریخ انقضا کاندوم (کاندومی که تاریخ انقصای آن گذشته باشد، خشک یا دارای شکاف و ترک‌ترک است).
•    برای رعایت بهداشت فردی و جنسی، از کاندوم‌هایی استفاده نمایید که از جنس لاتکس‌اند؛ زیرا این دسته از کاندوم‌ها، در برابر محافظت از شما در برابر بیماری‌های مقاربتی، بسیار موثر عمل می‌کند. در صورت داشتن آلرژی و حساسیت به لاتکس، از کاندوم پلی‌اورتان استفاده نمایید.
•    از نگاه داشتن کاندوم در مکانی گرم و زیر نور آفتاب جدا خودداری نمایید؛ زیرا در این صورت، احتمال پارگی آن در عین رابطه، بسیار زیاد می‌شود.
•    به منظور رعایت بهداشت فردی و جنسی، بسته‌بندی کاندوم را با دست و با احتیاط باز کنید تا باعث پاره‌شدن آن نشوید. به یاد داشته باشید برای باز کردن بسته‌بندی آن از دندان یا اجسام نوک تیز استفاده نکنید.
•    همواره از لوبریکانت‌های بر پایه آب به عنوان لغزنده استفاده نمایید. روان‌کننده‌هایی مانند انواع لوسیون‌ها، ژله‌های نفتی یا روغن بچه می‌تواند باعث پاره‌شدن کاندوم شود.
•      سعی کنید کاندومی انتخاب کنید که در انتهای خود مخرنی برای انباشت مایع منی بعد از انزال داشته باشد. هنگام پوشیدن آن، در حالیکه بالای آن را به آرامی نگاه داشتید، آن را بر روی آلت راست شده بپوشانید. توصیه می‌کنیم در ابتدا از شر بسته هوایی که در همه کاندوم‌ها قرار داده می‌شود، خلاص شوید زیرا می‌تواند باعث ترکیدن کاندوم شود.
•    به محض اتمام رابطه، به منظور رعایت بهداشت فردی و جنسی، سریعا آلت را از دستگاه تناسلی زن جدا کنید. در این حالت برای جلوگیری از سرخوردن کاندوم، باید آن را از قسمت پایه آلت با دست محکم نگاه دارید.
•    در صورتی که طی رابطه، کاندوم سر خورد یا پاره شد و شما نگران باردار شدن هستید، یا با پزشک خود تماس بگیرید و یا سریعا به نزدیک‌ترین داروخانه رفته و قرص‌ ضدبارداری تهیه نمایید. بهتر است هر دو شریک جنسی، تست بیماری‌های‌ مقاربتی STD را بدهند.
همیشه به یاد داشته باشید بهترین راه برای محافظت از خود در یک رابطه جنسی، استفاده از کاندوم است.


چه مواردی در اثربخشی کاندوم‌ها اثر منفی دارند؟
ممکن است در عین رابطه جنسی، اسپرم (مایع منی) وارد واژن زن شود، حتی اگر از کاندوم استفاده کرده باشید. این اتفاق در چه صورت رخ می‌دهد؟
•    وقتی قبل از پوشیدن کاندوم، آلت واژن را لمس کرده باشد.
•    در حین رابطه کاندوم سر خورده و یا از آلت جدا شود.
•    ممکن است هنگام باز کردن بسته‌بندی، کاندوم صدمه دیده باشد؛ زیرا که بسته‌بندی با ناخن، دندان و یا اجسام نوک تیز دیگر باز شده است.
•    از لوبریکانت‌ها (روان‌کننده‌ها) بر پایه روغن مانند روغن بچه یا لوسیون استفاده کرده باشید. به یاد داشته باشید روان‌کننده‌های بر پایه روغن به راحتی باعث صدمه به کاندوم‌های از جنس لاتکس یا پلی‌ایزوپرون می‌شود‌.
•    ممکن است به دلیل شرایطی خاصی از داروهایی مانند شیاف، پساری واژن یا کرم‌ها استفاده می‌کنید. این داروها به کاندوم‌هایی از جنس لاتکس یا پلی‌ایزوپرون صدمه زده و مانع از کارکرد صحیح آن‌ها می‌شود.
به منظور رعایت بهداشت فردی و جنسی، و برای اثربخشی بهتر کاندوم، به نکات گفته شده در بالا توجه کامل فرمایید.


سخن آخر
رعایت بهداشت فردی و جنسی و محصولات مرتبط با آن، همواره از موضوعات مهم در زندگی هر فرد صرف نظر از جنسیت وی است. با توجه به رابطه مستقیم این محصولات با سلامتی، خرید از فروشگاه معتبر الزامی است. اگر به دنبال فروشگاهی معتبری می‌گردید، فروشگاه اینترنتی میس و مستر را معرفی می‌کنیم. میس و مستر فروشگاهی است که برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی می توانید به آن مراجعه کنید. برای مثال برای خرید ژیلت می توانید به سراغ کتگوری مورد نظر بروید و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. میس و مستر همواره استاندارهای خود را بر اساس به روزترین استانداردهای خرید آنلاین تنظیم می‌کند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای مشتریان خود فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha