دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 299391

شاید توصیه شیکی به نظر برسد! به‌ویژه حالا که فصل توت‌فرنگی و کلا میوه‌های بهاری نیست. اما منظور فقط توت‌فرنگی نیست. میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند.

خواص بی‌شمار توت‌فرنگی

سلامت نیوز: شاید توصیه شیکی به نظر برسد! به‌ویژه حالا که فصل توت‌فرنگی و کلا میوه‌های بهاری نیست. اما منظور فقط توت‌فرنگی نیست. میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، رنگ هر میوه بیانگر وجود نوعی آنتی‌‌اکسیدان است. برای مثال توت‌فرنگی و میوه‌های سرخ حاوی «لیکوپن»، نارنجی‌ها، مانند گرمک، هویج و... حاوی «نارنجین»، بنفش‌ها مانند انگور سیاه، انجیر سیاه و... حاوی «آنتوسیانین» و به همین ترتیب.

اما چرا این رنگ‌ها یا آنتی‌اکسیدان‌ها برای بدن مهم هستند؟ اول به این دلیل که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

دوم اینکه، عوامل ایجاد انواع سرطان یعنی رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند.

سوم اینکه بدن را در مقابل عوامل بیماری‌زا و مسمومیت‌زا محافظت کرده و چهارم اینکه سلول‌های پوست را در مقابل نور آفتاب و عوامل آلاینده محیطی حفظ می‌کنند.

بنابراین شما حتما باید در رژیم غذایی روزانه خود، مصرف مقدار کافی میوه و سبزی را بگنجانید. اگر کار شما به شکلی است که با نور مستقیم آفتاب، آلاینده‌های شیمیایی، میکروبی و... سر‌‌‌و‌‌‌کار دارید، مصرف میوه و سبزی با رعایت تنوع رنگی متفاوت، بسیار مهم است؛ شاید از نان شب هم واجب‌تر!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha