سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 299409

بسیاری از افراد عادت به حمام شبانه دارند و به دنبال آن با موهای مرطوب به رختخواب می‌روند. اما این عادت با برخی عوارض سلامت همراه است كه در ادامه شما را با آنها آشنا می‌كنیم.

مضرات خوابیدن با موهای مرطوب

سلامت نیوز-*یاسمین مشرف دانش : بسیاری از افراد عادت به حمام شبانه دارند و به دنبال آن با موهای مرطوب به رختخواب می‌روند. اما این عادت با برخی عوارض سلامت همراه است كه در ادامه شما را با آنها آشنا می‌كنیم.

شوره و خارش پوست سر: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، معمولا ما شامپوی خود را عامل تحریك و خارش پوست سر می‌دانیم. اما دلیل این احساس ناراحت‌كننده ممكن است رفتن به رختخواب با موهای مرطوب باشد. این احتمال وجود دارد كه بیماری‌های پوست سر مانند شوره، با خوابیدن روی بالش مرطوب ایجاد شود.وقتی با موهای خیس می‌خوابیم، محیط گرم و مرطوبی كه ایجاد می‌شود، می‌تواند رشد باكتری‌ها را افزایش دهد.

سردرد: اگر با موهای مرطوب به رختخواب بروید، احتمال دارد صبح با سردرد از خواب بیدار شوید. برخی كارشناسان مراقبت از مو می‌گویند خوابیدن با موهای مرطوب دمای بدن را پایین می‌آورد و باعث سردرد می‌شود. زیرا بدن شما تلاش می‌كند خودش را گرم كند.

كارشناسان دیگری نیز معتقدند مرطوب بودن موها در طول شب می‌تواند باعث ایجاد درد در بدن شود و حتی در خواب شما اختلال ایجاد كند.شكستن موها: موهای مرطوب در شكننده‌ترین و آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارند. به همین دلیل خوابیدن با موهای مرطوب می‌تواند به فولیكول‌های مو آسیب برساند. موهای مرطوب نسبت به موهای خشك بسیار راحت‌تر شكسته می‌شوند و درنتیجه زمینه ایجاد موخوره در آنها مهیا می‌شود. اصطكاك بالش نمناك با این موهای شكننده به موهای شما آسیب می‌ساند.

سرماخوردگی: دمای بدن در طول شب نسبت به دمای آن در طول روز كاهش پیدا می‌كند و همان‌طور كه قبلا هم ذكر شد رفتن به رختخواب با موهای مرطوب باعث افت بیشتر این دما می‌شود و زمینه را برای بروز سرماخوردگی فراهم می‌كند: نتایج تحقیقات گوناگون نشان داده پایین آمدن دمای مركزی بدن، پاسخ سیستم ایمنی به سرماخوردگی را تضعیف می‌كند.

آكنه و مشكلات پوستی:  تركیب رطوبت و گرما محیط خوبی برای رشد سریع باكتری‌ها فراهم می‌كند. درواقع رطوبت و گرمای سر شما بالش نمناك را به بستری بسیار مناسب برای رشد باكتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل می‌كند.

این شرایط می‌تواند از روبالشی هم عبور كند و درنتیجه شستن روزانه روبالشی هم كمكی به برطرف شدن آن نمی‌كند. خوابیدن روی بالشی كه به محل زندگی و رشد باكتری‌ها تبدیل شده است می‌تواند بروز آكنه و دیگر حساسیت‌های پوستی را به دنبال داشته باشد.

ریزش مو: رفتن به رختخواب با موهای مرطوب می‌تواند منجر به ریزش مو و به‌طور خاص بروز كچلی قارچی شود. كچلی قارچی نوعی عفونت قارچی است كه در شرایط گرم و مرطوب ایجاد می‌شود. این عفونت بسیار مسری است و خارش وحشتناک پوست و ریزش مو را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha