شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 299622

بر اساس بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، در ایالات متحده، آلرژی های فصلی سالانه بیش از ۲۰ میلیون بزرگسال و شش میلیون کودک را تحت تأثیر قرار می دهد.

چه عواملی باعث آلرژی پاییز می شود؟

سلامت نیوز: بر اساس بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، در ایالات متحده، آلرژی های فصلی سالانه بیش از ۲۰ میلیون بزرگسال و شش میلیون کودک را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در حالی که بهار به طور کلی بدترین فصل آلرژی محسوب می شود، اما پاییز هم تحریک آلرژی را برای بسیاری از افراد به همراه دارد. دلیل این امر این است که بعضی از گیاهان در بهار یا تابستان گرده زیادی تولید نمی کنند و در عوض در پاییز به بیشترین میزان تولید گرده خود می رسند.

اغلب مناطقی که بدترین آلرژی را دارند، چهار فصل مشخص و پاییز طولانی مدتی را تجربه می کنند، مانند اکثر مناطق ساحل میانه غرب و شرق.

در طول پاییز، منابع گرده گیاهان زیر و مواد تحریک کننده به احتمال زیاد باعث آلرژی می شوند:

علفهای هرز

طبق کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، گرده حاصل از برخی از علفهای هرز باعث ایجاد آلرژی در بیش از ۲۳ میلیون نفر در سال می شود. میزان این گرده ها در اواسط شهریور به بالاترین سطح خود می رسد و باد می تواند تا کیلومترها این گرده ها را جابجا کند.

در نتیجه، این گیاهان یک ماده حساسیت زای ویژه برای فصل پاییز هستند.

گونه های رایج این گیاهان عبارتند از:

    آفتابگردان
    گل همیشه بهار
    زینیاس
    گل پیاز

چمنها

طبق بنیاد آسم و آلرژی آمریکا ، چمن ها گرده های سبک و کوچکی را آزاد می کنند که باد می تواند صدها مایل آن ها را حمل کند.

کپک قارچی

کپک یکی دیگر از عوامل شایع آلرژی پاییز است. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کپک های ساختمانی در مکان های مرطوب مانند سقف های نشتی، پنجره ها و لوله ها رشد می کنند. کپک همچنین می تواند روی چوب، کاغذ دیواری، عایق، فرش، دیوار خشک و پارچه رشد کند.

کپک زدگی در فضای باز نیز می تواند حساسیت را تشدید کند، به خصوص در پاییز. پاییز باعث ریزش برگها از درختان می شود و کپک روی مواد گیاهی در حال تجزیه رشد می کند. کسانی که به کپک حساسیت دارند، ممکن است علائم آلرژی را هنگام لرزاندن برگها تجربه کنند، زیرا با اختلال در ماده تجزیه کننده گیاه، می توان اسپور کپک را به هوا و بینی بالا برد.

علائم آلرژی پاییز

گرده چمن، علف های هرز و اسپور کپک می تواند باعث تحریک بینی و ایجاد رینیت آلرژیک شود که به آن تب یونجه نیز گفته می شود.

علائم رینیت آلرژیک شامل موارد زیر است:

    آبریزش بینی
    تخلیه مخاط از بینی
    گرفتگی بینی
    آبریزش ، خارش ، تحریک چشم
    عطسه کردن
    سردرد
    خارش گلو

درمان آلرژی پاییز

– اجتناب: در صورت امکان، از گیاهانی که در پاییز گرده افشانی می کنند  فاصله بگیرید. وقتی از بیرون وارد خانه می شوید باید دوش بگیرید تا همه گرده ها را بشویید و احتمال حمل مواد آلرژی زا را در داخل خانه کاهش دهید.

-مصرف دارو: آنتی هیستامین ها به جلوگیری از آلرژی بدن کمک می کند، علائمی مانند آبریزش بینی، خارش چشم و سینوس را برطرف می کند. اسپری های بینی می توانند باعث تسکین گرفتگی بینی شوند.

-ایمونوتراپی آلرژی عکسهای آلرژی یا قطره آلرژی هستند. آاین روش یک راه حل طولانی مدت برای علائم آلرژی است، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد.

-عمل جراحی: جراحی ها مانند سپتوپلاستی می توانند به کسانی که از دارو رهایی نمی یابند کمک کنند.  

همچنین بسیاری از داروهای طبیعی برای آلرژی وجود دارد که می تواند به تسکین علائم شما کمک کند. بهتر است محلول های شستشوی نمکی یا اسپری را امتحان کنید، این یک محلول مبتنی بر نمک است که برای پاکسازی مخاط از مجاری بینی و مرطوب سازی محل طراحی شده است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، نشان داد که اسپری های نمکی می توانند در کاهش رینیت آلرژیک در بزرگسالان و کودکان کمک کنند.

مطالعه دیگری نشان داد که شستشوی روزانه بینی با نمک هیچ عارضه جانبی منفی را نشان نمی دهد. با این حال باید از استفاده دایم از اسپری های نمکی بینی یا داروهای ضد احتقان خودداری کرد زیرا مواد ضد احتقان می توانند عادت ساز و برای سینوس ها مضر باشند.

به طور کلی، درمان آلرژی پاییز با آنتی هیستامین بهترین روش است. مصرف آنتی هیستامین های روزانه غیر آرام بخش، معمولاً خط اول هستند. اما کسانی که علائم شدیدتری دارند باید تحت درمان با داروهای داخل بینی قرار بگیرند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha