سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 299751

مطالعه‌ای که توسط آکادمی تغذیه و بنیاد رژیم غذایی آمریکا انجام شده تایید می‌کند که والدین پتانسیل قابل توجهی برای تأثیرگذاری بر رفتار فرزندان خود دارند و این شامل عادات غذایی و فعالیت بدنی آن‌ها نیز می‌شود.

الگوی عملی خوب برای فرزندان خود باشیم

سلامت نیوز:مطالعه‌ای که توسط آکادمی تغذیه و بنیاد رژیم غذایی آمریکا انجام شده تایید می‌کند که والدین پتانسیل قابل توجهی برای تأثیرگذاری بر رفتار فرزندان خود دارند و این شامل عادات غذایی و فعالیت بدنی آن‌ها نیز می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق این نظرسنجی والدین حتی از مشاهیر ورزشی به عنوان فردی که کودک بیشتر الگو می‌گیرد، پیشی می‌گیرند. بنابراین به کودکان خود در مورد چگونگی زندگی سالم بیاموزید.


استفاده از غذا به عنوان جایزه، مانند دادن یک کلوچه به کودک برای انجام تکالیف می‌تواند منجر به رابطه ناسالم با غذا شودبه عنوان یک الگوی عملی خوب به فرزندان خود کمک کنید تا یاد بگیرند که غذاهای سالم‌تری انتخاب کنند و به طور منظم فعالیت بدنی داشته باشند.
در ادامه چند نکته برای سلامت بهتر کودکان به نقل از سایت "ایت‌رایت" آورده شده است:


مفهوم خانواده را بپذیرید
نحوه پویایی خانواده می‌تواند بر سلامتی کودک تأثیر مثبت (یا منفی) بگذارد. الگوهای خانوادگی که بیشترین ارتباط را با سلامتی دارند، عبارتند از: نزدیکی به خانواده، فرزندپروریِ انعطاف‌پذیر، محیط حمایتی خانه و فعالیت‌های تحریک کننده ذهن. از طرف دیگر، اگر والدین بیش از حد محافظ و مالک باشند، کودکان کمتر تمایل به رفتارهای سالم دارند.


عادات مثبت را ارتقا دهید
سیاست تعادل و گشاده‌رویی در مورد وعده‌های غذایی را دنبال کنید. برای تشویق مشارکت، فرزندان خود را در برنامه‌ریزی غذا، خرید و آماده‌سازی آن شرکت دهید. نگرش منصفانه نسبت به تغذیه و ایجاد محیط گرم و باز خانوادگی در وعده‌های غذایی و همچنین ورزش فراهم کنید. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما عضوی از تیم هستند و سلامتی و تناسب اندام یک امر خانوادگی است. به نوبت اجازه دهید فرزندتان یک فعالیت خانوادگی را برای شرکت کردن انتخاب کند.


نسبت به غذاها بی‌طرف باشید
استفاده از غذا برای تشویق کودک، روش مطلوبی نیست و همچنین نباید او را به عنوان تنبیه از خوردنیِ خاصی منع کنید. استفاده از غذا به عنوان جایزه، مانند دادن یک کلوچه به کودک برای انجام تکالیف می‌تواند منجر به رابطه ناسالم با غذا شود. برچسب زدن غذاها به عنوان "غذای بد" یا ممنوعیت غذاها فقط تمایل کودک به غذا را افزایش می‌دهد.


[quote-left] اگر والدین بیش از حد محافظ و مالک باشند، کودکان کمتر تمایل به رفتارهای سالم دارند[/quote-left]

والدینی که به سختی تغذیه خود را کنترل می‌کنند، ممکن است متوجه نشوند که این امر منجر به کنترل بیش از حد بر عادات غذایی فرزندانشان شده که می‌تواند منجر به خطر اضافه وزن در کودکان شود.


کودکان را به غذا خوردن مجبور نکنید
با طی شدن مراحل رشد، اشتهای کودکان نوسان پیدا می‌کند. بنابراین وقتی سیر شدند، آن‌ها را تحت فشار قرار ندهید تا بشقاب خود را تا آخر بخورند. همچنین کودکان را مجبور نکنید که تا خوردن آخرین لقمه غذا سرِ میز شام بمانند. اگرچه به نظر می رسد این امر به کودکان شما کمک می‌کند تغذیه مورد نیاز خود را بدست آورند اما این رفتارها در واقع باعث می‌شود بچه ها از این غذاها بیزار شده و با زمان صرف غذا ارتباط منفی پیدا کنند.


فعالیت‌های منظم خانوادگی را برنامه‌ریزی کنید
تاکتیک‌های اجبار و همچنین قوانین سختگیرانه مربوط به ورزش در پایان ممکن است باعث شود کودکان کمتر ورزش کنند. کودکان را به انجام یک ورزش بعد از مدرسه تشویق کنید یا این را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید. فرزندان خود را به پارک ببرید تا در صورت لزوم پیاده‌روی کنند، بدوند، اسکیت بازی کنند یا بازی‌های دیگر را انجام دهند.


تحقیقات نشان می‌دهد والدین می‌توانند به ویژه در سال‌های اولیه رشد رفتارهای کودکان را تحت تأثیر مثبت قرار دهند. بنابراین، با فرزندان خود در فعالیت‌های مختلف همراه شوید و همان شخصی باشید که امیدوارید فرزندتان به آن تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha