فصل بارندگی در راه است و همراه با زیبایی‌های آن باید منتظر افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز باشیم. متأسفانه درمان‌های معمول و بدون نسخه این بیماری‌ها باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته‌ای می‌شود كه گوارش، سطح انرژی و خواب شما را مختل می‌كند.

بهترین ادویه‌ها و گیاهان دارویی تقویت‌كننده سیستم ایمنی

سلامت نیوز-* یاسمین مشرف: فصل بارندگی در راه است و همراه با زیبایی‌های آن باید منتظر افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز باشیم. متأسفانه درمان‌های معمول و بدون نسخه این بیماری‌ها باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته‌ای می‌شود كه گوارش، سطح انرژی و خواب شما را مختل می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، استفاده زیاد از برخی از این داروها حتی می‌تواند به آسیب كبدی منجر شود. خوشبختانه جایگزین‌های طبیعی شناخته‌شده خوبی برای این داروها وجود دارد كه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با بیماری‌های فصلی تقویت كند. ادویه‌ها از گزینه‌هایی است كه می‌توانید با افزودن آنها به غذاهای مورد علاقه‌تان نه‌تنها عطر و طعم بهتری به آنها بدهید بلكه سیستم ایمنی‌تان را نیز تقویت كنید.

در ادامه با پنج نمونه از بهترین ادویه‌ها و گیاهان دارویی برای كمك به تقویت سطح ایمنی بدن و مقابله با ویروس‌ها، عفونت‌ها و التهاب‌ها آشنا می‌شوید:

زردچوبه: كوركومین موجود در این ادویه سنتی، یك تركیب ضدالتهاب قوی است كه خواص آن با ایبوپروفن رقابت می‌كند، بدون این‌كه عوارض جانبی ایبوپروفن را ایجاد كند. زردچوبه همچنین در طب آیورودا، درمانی برای بیماری‌های پوستی، مشكلات گوارشی و دردهای بدنی به شمار می‌آید.

محتوای كوركومین زردچوبه دارای اثرات آنتی‌اكسیدانی و ضد میكروبی دارد كه می‌تواند رشد میكروب‌ها و باكتری‌ها را متوقف كند و پاسخ ایمنی بدن را بهبود ببخشد.

زنجبیل: زنجبیل با دارا بودن یك ماده شیمیایی به نام سسكوئیترپن ویروس‌های سرماخوردگی را هدف قرار می‌دهد. این ادویه تقویت‌كننده سیستم ایمنی همچنین دارای خواص ضدباكتری است و به جلوگیری از حالت تهوع كمك می‌كند.افزون بر این، زنجبیل به مقابله با تب و لرز كمك می‌كند و به‌دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی می‌تواند گلودرد و حتی احتقان را نیز متوقف كند. زنجبیل همچنین به داشتن اثرات ضد التهابی و آنتی‌اكسیدانی مشهور است.

فلفل: به‌خاطر توانایی‌اش در متوقف كردن سینوزیت و گرفتگی بینی مشهور است. این همه به لطف خاصیت خلط‌آور آن است كه به تجزیه مخاط و بلغم در دستگاه تنفسی آلوده ما كمك می‌كند. فلفل همچنین دارای خواص ضدباكتری و ضدالتهابی است.

سیر: یك تحریك‌كننده واقعا موثر بر سیستم ایمنی بدن است كه به داشتن خواص ضدمیكروبی و ضدقارچی معروف است.

بادرنجبویه: گیاه بادرنجبویه می‌تواند با خواص آنتی‌اكسیدانی خود به تقویت سیستم ایمنی بدن ما كمك كند. از بادرنجبویه می‌توان برای درمان تب و علائم سرماخوردگی و همچنین عفونت‌های معده و دستگاه ادراری (UTI)استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha