شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 299947

استوقودوس یا همان گل‌های لاوندر گیاهی سرشار از خاصیت و فایده برای سلامتی بدن و زیبایی پوست به حساب می‌آید. در این مطلب می‌خواهیم درباره روغن استوقودوس و کاربردهایش برای شما نکاتی را بیان کنیم. امروزه اسانس روغن استوقودوس یکی از اسانس‌های پر استفاده در سراسر جهان است.

خواص بی‌نظیر روغن استوقودوس

سلامت نیوز:استوقودوس یا همان گل‌های لاوندر گیاهی سرشار از خاصیت و فایده برای سلامتی بدن و زیبایی پوست به حساب می‌آید. در این مطلب می‌خواهیم درباره روغن استوقودوس و کاربردهایش برای شما نکاتی را بیان کنیم. امروزه اسانس روغن استوقودوس یکی از اسانس‌های پر استفاده در سراسر جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،خواص این روغن به دلیل داشتن قدرت آنتی اکسیدانی، ضد باکتری، آرام بخشی، کاهش استرس و ضد افسردگی بی‌شمار است و طی قرن‌های متمادی در صنعت آرایشی و درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه برخی از خواص روغن استوقودوس را برای‌تان بیان می‌کنیم.     

خواب خوب با روغن استوقودوس

در گذشته، مردم بالش خود را با گل این گیاه برای خوب خوابیدن پر می‌کردند. روغن استوقودوس به راحتی اعصاب کمک می کند و باعث احساسات قوی می شود.

برای خوب خوابیدن 3 یا 4 قطره از اسانس استوقودوس را زیر بالش بریزید یا10 تا 12 قطره از اسانس استوقودوس را به‌عنوان آروماتراپی در اتاق خواب بزنید. امروزه هم آروماتراپی استوقودوس استراحت و خواب بهتر را به همراه دارد. تحقیقات سال 2014 در یک مجله آمریکایی نشان داد که آروماتراپی می‌تواند یک شیوه موثر برای بهبود کیفیت خواب باشد.   

 روغن استوقودوس سردرد را تسکین می‌دهد

اگر سردرد تنشی یا میگرن دارید، روغن این گیاه جایگزین طبیعی برای داروهای ضد درد است. خواص ضد التهابی و ضد درد آن به کاهش درد کمک می‌کند. به علاوه، ماهیچه‌های سر را که اغلب باعث سردرد می‌شود شل می‌کند. دو قطره از اسانس استوقودوس را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و پیشانی خود را با آن ماساژ دهید.   

 درمان عفونت های قارچی با روغن استوقودوس

روغن استوقودوس یک درمان موثر برای مبارزه با عفونت‌های قارچی است وخارش پوست، زخم ، بریدگی، کبودی یا سوختگی و خطر ابتلا به زخم را تسکین می‌دهد. چند قطره از اسانس استوقودوس را با یک  قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با یک توپ پنبه‌ای به منطقه آلوده بزنید، بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید و کامل خشک کنید.دو بار در روز تا زمانی که عفونت از بین برود این کار را انجام دهید.

روغن استوقودوس برای از بین بردن استرس

عطر این گیاه آرام بخش است و باعث کاهش اضطراب و همچنین حملات هراسی می شود. استوقودوس سبب بازشدن سیستم عصبی و آرامش می‌شود که به کاهش اضطراب کمک می‌کند. همچنین از افکار استرس زا جلوگیری می کند به علاوه، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. چند قطره از اسانس استوقودوس را در یک کاسه آب داغ بریزید و بخار آن را استنشاق کنید تا اضطراب را از بین ببرد یا با چند قطره از روغن استوقودوس شانه‌ها، پشت و گردن را ماساژ دهید. 

درمان مشکلات تنفسی با روغن استوقودوس

روغن استوقودوس برای کاهش مشکلات تنفسی استفاده می‌شود.این  روغن خواص ضد التهابی دارد و برای جلوگیری از حملات آسم کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در سال 2014 در مجله علوم زندگی نشان داد که استنشاق اسانس استوقودوس می‌تواند به از بین بردن التهاب راه‌های هوایی آلرژیک و درمان آسم کمک کند.به علاوه می‌تواند مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا، برونشیت و عفونت‌های گلو را درمان کند.پنج یا شش قطره از روغن استوقودوس را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید و به آرامی این مخلوط را روی قفسه سینه بریزید و ماساژ دهید. دو بار در روز برای چند روز انجام دهید. همچنین می‌توانید بخار آن را استنشاق کنید. 

 کاهش درد با روغن استوقودوس

روغن استوقودوس ضد درد است و همچنین خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند به کاهش درد، تورم و التهاب کمک کند. شما می‌توانید از آن برای درمان درد عضلات، درد ساق پا، درد مفاصل و حتی درد کمر استفاده کنید. چند قطره از روغن استوقودوس را با روغن زیتون مخلوط کنید. با این روش می‌توانید درد مفاصل و عضلات را تسکین دهید یا چند قطره از روغن استوقودوس را به آب گرم اضافه کنید و 10 تا 15 دقیقه در آن بنشینید تا درد کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha