دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 300066

انجمن بین‌المللی مطالعه درد، حس درد را احساسی ناخوشایند به علت آسیب بافتی حقیقی یا بالقوه می‌داند. دردهای ناشی از آسیب به بافت بدن و دردهای نوروپاتیك در اثر آسیب به عصب ایجاد می‌شود و با لیزردرمانی بهبود می‌یابد.

لیزردرمانی دوای همه دردها نیست

سلامت نیوز-*دکتر  آریستا شجاع الدین: انجمن بین‌المللی مطالعه درد، حس درد را احساسی ناخوشایند به علت آسیب بافتی حقیقی یا بالقوه می‌داند. دردهای ناشی از آسیب به بافت بدن و دردهای نوروپاتیك در اثر آسیب به عصب ایجاد می‌شود و با لیزردرمانی بهبود می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، اما نوع سوم دردها ناشی از آسیب‌های مغزی است و لیزردرمانی، درد این بیماران را كاهش نمی‌دهد.در حال حاضر مطالعات تجربی در حال بررسی تاثیرات لیزردرمانی در بهبود اختلالات نورولوژیك پس از آسیب به مغز است. زیرا پاسخ‌های دارویی در برطرف‌كردن مشكلات این بیماران اغلب مناسب نیست. تاكنون از این روش درمانی در بیمارانی با آسیب‌های مغزی جهت بازتوانی استفاده می‌شود.

شایع‌ترین فرم درد، دردهای ناشی از آسیب‌های بافتی است كه در آن پوست یا نسج عمقی آسیب دیده است و فیبرهای عصبی در این نواحی موجب انتقال درد می‌شود. آسیب بافتی موجب التهاب و درد در ناحیه می‌شود و لیزردرمانی موجب كاهش درد، برطرف‌كردن التهاب و بهبود نسج آسیب‌دیده می‌شود.بسیاری از دردهای عضلانی اسكلتی از این دسته ‌است؛ مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، نقرس، دردهای بعد از جراحی و درد تاندون‌ها كه پاسخ خوبی به لیزردرمانی می‌دهد.

نوع دوم دردها نوروپاتیك است و در اثر آسیب به عصب ایجاد می‌شود؛ مانند عفونت در بیماری زونا كه موجب التهاب در عصب و دردهای بعد از بهبود زونا در تعدادی از بیماران می‌شود یا دردهای سیاتیك كه بر اثر فشار بر ریشه عصب سیاتیك و التهاب عصب موجب درد ناحیه پشت در این بیماران است كه این دسته از دردها نیز به لیزردرمانی پاسخ خوبی می‌دهد.در سال‌های اخیر اهمیت برطرف‌كردن درد به عنوان یك بیماری در كلینیك‌های درد و پیشگیری از مزمن‌شدن درد در بیماران مطرح شده است.

درمان لیزری در این حوزه از طریق كمك به برطرف‌شدن درد حاد و منجر نشدن به درد مزمن در بیمارانعمل می‌كند.این روش درمانی نوین پزشكی بدون تهاجم، بی‌خطر و موجب افزایش ترشح هورمون‌های ضد درد طبیعی داخلی بدن مانند بتااندورفین و سروتونین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha