رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبق آمار موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد افراد جامعه از اختلالات روان‌شناختی رنج می‌برند.

۲۵ درصد افراد جامعه از اختلالات روان‌شناختی رنج می‌برند

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبق آمار موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد افراد جامعه از اختلالات روان‌شناختی رنج می‌برند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در دوران کرونا با افزایش بیماران روان شناختی رو به رو هستند.


کوهپایه زاده گفت: طبق آمار به دست آمده حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد افراد جامعه به بیماری‌های روان شناختی مبتلا هستند و نیمی از افراد جامعه از اختلالات روان شناختی در حالت‌های خفیف تا شدید رنج می‌برند.


او افزود: اختلالات روانی از شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که در روزهای کرونایی با درگیر کردن خانواده بیماران بار زیادی بر دوش کادر درمان تحمیل می‌کنند. به همه افراد جامعه توصیه می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هم زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و هم باری از دوش کادر درمان برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: افراد باید توجه داشته باشند که اختلالات روان شناختی همانند بیماری‌های جسمانی که یک عامل مشخص ندارد و جمعی از اتفاقات در به وجود آمدن آن‌ها موثر هستند.


کوهپایه زاده یادآوری کرد: توصیه می‌کنم تمام افراد جامعه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا موج سوم بیماری کووید ۱۹ در کشور شکل گرفته است و تنها با نگاه پیشگیرانه می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha