پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند که روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد.

روماتیسم مفصلی، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز:پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند که روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۳ درصد افزایش دهد و ممکن است هر دو بیماری، به واکنش التهابی بدن بینجامند.


به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه منچستر،التهاب، یک عامل مهم در آغاز و گسترش دیابت است و روماتیسم مفصلی نیز یک بیماری خودایمنی و التهابی به شمار می‌رود. نظر پژوهشگران این است که التهاب مرتبط با روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را در آینده افزایش دهد.


این گروه پژوهشی به سرپرستی "زیژینگ تیان" (Zixing Tian) و دکتر "آدریان هیلد" (Adrian Heald)، پژوهشگران دانشگاه منچستر، به جست و جو در پایگاه داده‌های حوزه پزشکی پرداختند که تا ۱۰ مارس سال جاری گردآوری شده بودند. آنها در پژوهش خود، امکان ابتلا به دیابت نوع دو را در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی و افراد دیگر مورد بررسی قرار دادند.


پژوهشگران برای بررسی خطرات مربوط به این بیماری، به تجزیه و تحلیل آماری پرداختند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که روماتیسم مفصلی می‌تواند امکان ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۳ درصد افزایش دهد. به گفته آنها، یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مسیرهای التهابی، در ابتلا به دیابت نقش دارند.


پژوهشگران در مورد پروژه خود گفتند: ما در این پژوهش نشان دادیم که عوامل ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی باید مورد بررسی و مدیریت بیشتری قرار بگیرند. عواملی که سطح التهاب را کاهش می‌دهند، می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از دیابت نوع دو داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha