دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3003

با وجود افزایش استعمال دخانیات در زنان نسبت ابتلا به سرطان دهان نیز تغییر می یابد.

دكتر فریبا حمیدی ایمونولوژیست به  باشگاه خبرنگاران گفت:سرطان های دهان معمولا در افراد بالای 40 سال ایجاد و احتمال بروز آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد، هر گونه زخم یا تورم در دهان یا وجود توده در گردن كه بیشتر از دو هفته باقی بماند باید از سوی پزشك مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود:گرچه هنوز علت اصلی سرطان های دهان مشخص نشده اما تحقیقات نشان می دهد بیشتر این سرطان ها با عواملی كه با روش زندگی مرتبط است ایجاد می شود.
وی ادامه داد: این سرطان ها بیشتر مردان را گرفتار می كند اما با وجود افزایش استعمال دخانیات در زنان این نسبت تغییر می یابد.
وی تصریح كرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان دهان در افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری بوده و این در حالی است كه 70 تا 75 درصد از سرطان های دهان در اثر استعمال دخانیات جویدن تنباكو و مصرف زیاد الكل ایجاد می شود و همچنین ارتباط بین سرطان لب و تماس های مكرر با پرتوهای ماوراء بنفش نور خورشید به خوبی شناخته شده است.
وی افزود: بعضی از سرطان های دهان با جراحی برداشته می شود و معمولا غدد لنفاوی اطراف آن نیز خارج می گردد تا درگیری این غدد بر اثر سلول های سرطانی بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha