یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 300368

اگر زیاد دچار عارضه روده ای اسهال می شوید باید بدانید خوردنی ها تاثیر زیادی در بهبود یا وخیم تر شدن اوضاع دارند مثلا برنج سفید، موز و ماست بهترین غذاها برای جلوگیری از اسهال هستند درحالی‌که گل کلم، کلم بروکلی، لوبیا و شیر باعث تحریک بیشتر رودها می شوند پس رعایت یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند وضعیت بیماری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

چرا خوردن ماست هنگام اسهال خوب است؟

سلامت نیوز: اگر زیاد دچار عارضه روده ای اسهال می شوید باید بدانید خوردنی ها تاثیر زیادی در بهبود یا وخیم تر شدن اوضاع دارند مثلا برنج سفید، موز و ماست بهترین غذاها برای جلوگیری از اسهال هستند درحالی‌که گل کلم، کلم بروکلی، لوبیا و شیر باعث تحریک بیشتر رودها می شوند پس رعایت یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند وضعیت بیماری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.   

 حقیقت لبنیات و اسهال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، لبنیات حاوی نوعی قند طبیعی به نام لاکتوز است. افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند، نمی توانند لاکتوز را هضم کنند و درنتیجه مصرف لبنیات در این افراد محرک علایمی مانند اسهال و دیگر مشکلات روده ای خواهد شد. 

 چگونه لبنیات باعث اسهال می شود؟

بدن با کمک آنزیمی معروف به لاکتاز که در روده کوچک وجود دارد لاکتوز را هضم می کند.وقتی آنزیم لاکتوز تولید شده کافی نباشد ، مصرف لبنیات می تواند به اسهال منجر شود.مصرف لبنیات مانند شیر و خامه ترش در طی اسهال می تواند علایم را بدتر کند. چون اسهال با اختلال در هضم لاکتوز موجب نفخ و شدیدتر شدن تحریکات روده ای می‌شود.

 چرا خوردن ماست هنگام اسهال خوب است؟

ماست حاوی میکروارگانیسم های زنده است که به هضم غذا کمک می کند.از جمله عوارض اسهال از بین رفتن باکتری های خوب روده است. یک رژیم درمانی شامل ماست می تواند باکتری های خوب و مورد نیاز را به روده برگرداند همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست به از بین بردن باکتری های بد روده کمک می کند. بیشتر افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند ماست را بدون هیچ مشکلی بخورند. 

چگونه ماست را برای درمان اسهال بخوریم؟

اگر می خواهید ماست را بخشی از رژیم درمان اسهال خود قرار دهید  باید شیرین نشده و عاری از هر نوع طعم دهنده مصنوعی باشد. در دوره اسهال می توانید یک وعده ماست ساده را به عنوان صبحانه و ناهار میل کنید و به‌طور کلی برای سالم نگه داشتن روده و جلوگیری از اسهال، می توانید آن را همراه با غلات صبحانه و غذاهای برنجی میل کنید. اگر از اسهال مزمن رنج می برید، با پزشک خود مشورت کنید تا علت اصلی آن را بدانید و برای درمان اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha