فلوشیپ پیوند کلیه گفت: هزینه دیالیز بسیار بالاست و تقریبا ۷ برابر انجام دادن پیوند برای کشور هزینه دارد.

دیالیز ۷ برابر پیوند کلیه هزینه دارد

سلامت نیوز:فلوشیپ پیوند کلیه گفت: هزینه دیالیز بسیار بالاست و تقریبا ۷ برابر انجام دادن پیوند برای کشور هزینه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر حمیدرضا غلامرضایی رئیس بیمارستان فرهیختگان افزود: بیمارانی که دچار نارسایی کلیه می‌شوند دو مسیر برای ادامه زندگی دارند که یکی دیالیز و دیگری انجام دان پیوند کلیه است.وی گفت: این بیماران ابتدا دیالیز می‌کنند و بعد اگر امکان داشته باشد پیوند کلیه انجام می‌دهند.

دکتزر غلامرضایی اضافه کرد: دیالیز از نظر کیفیت زندگی بسیار پائین و از نظر هزینه بسیار بالاست. تقریبا هزینه دیالیز برای مملکت هفت برابر پیوند کلیه است این در حالی است که کیفیت زندگی در دیالیز ده‌ها مرتبه پائین‌تر از پیوند است، البته پیوند کلیه مشکلاتی دارد، اما قابل مقایسه با دیالیز نیست.وی گفت: بیمار دیالیزی مرتب باید به بیمارستان مراجعه کند و از شهرش نمی‌تواند دائم خارج شود.

دکتر غلامرضایی افزود: دو مدل پیوند در ایران داریم که یکی اهدای عضو از فرد زنده و دیگری اهدای عضو از فردی است که دچار مرگ مغزی شده است. هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد اهدای عضو ما از افرادی است که دچار مرگ مغزی شده اند.

فلوشیپ پیوند کلیه تاکید کرد: ۹۰ درصد پیوند‌ها در سال اول نتایج خوبی دارند. سال‌ها که می‌گذرد به تدریج نتایج کمتر می‌شود، اما تا ۱۰ سال حدود ۷۰ درصد کلیه‌ها برای فردی که پیوند زده است کار می‌کنند.

وی گفت: مردم باید درخصوص مرگ مغزی کمک کنند تا کلیه‌ها به افراد نیازمند برسد تا آن‌ها بتوانند به زندگی بازگردند.

دکتر غلامرضایی افزود: ​ما بیش از ۱۰ بخش پیوند در تهران داریم که فعال هستند و هزاران پیوند در سال در این بخش‌ها انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان فرهیختگان اضافه کرد: این بیمارستان، بزرگترین بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی است که یک سال و نیم پیش با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت افتتاح شده است و خدمات قابل توجهی به بیماران ارائه می‌کند. علاوه بر رسالت آموزشی و پژوهشی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد در واقع این دانشگاه را می‌توان یک دانشگاه اجتماعی دانست و قرار است به مردم خدمت رسانی کند. 


دکتر غلامرضایی گفت: به همین منظور بخش دیالیز را برای بیماران کلیوی فعال کردیم که در ۶ ماه گذشته بیش از ۵ هزار دیالیز در این بخش انجام شده است. بخش پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان هم فعال است.

وی ادامه داد: چند ماه طول کشید تا با کمک مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران این بخش فعال است.

رئیس بیمارستان فرهیختگان افزود: با توجه به اینکه پیوند، هزینه بالایی دارد، ولی کیفیت زندگی بسیار خوبی ایجاد می‌کند و از مسئولان خواهش می‌کنم به بخش‌های پیوند توجه ویژه داشته باشند و تعرفه‌های مربوط به آن را قابل قبول کنند تا بیمارستان‌ها این بخش‌ها را به عنوان بخش‌های ضروری تلقی نکنند که برای جراحان جوان جاذبه ایجاد شود تا وارد این حیطه شوند و خدمات خوبی به بیماران دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha