دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل، با محوریت بررسی راه های مقابله با توزیع غیر قانونی مکمل ها در سال ۹۹، برگزار شد.

راه های مقابله با عرضه غیر قانونی مکمل ها در پایتخت بررسی شد

سلامت نیوز:دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل، با محوریت بررسی راه های مقابله با توزیع غیر قانونی مکمل ها در سال ۹۹، برگزار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل با حضور منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو، مدیران و کارشناسان اداره کل دارو و مکمل سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو و بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، دادسرای جرایم پزشکی، اطلاعات سپاه تهران، پلیس فتا، پلیس نظارت بر اماکن و اتحادیه خرازی فروشان تهران، در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.


دستور کار دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل با محوریت هدف گذاری مشکلات پاساژ معظم در زمینه توزیع غیرقانونی مکمل‌ها برای سال ۱۳۹۹، ارائه گزارش پلیس اماکن در خصوص پلمب و عملکرد خود در مراکز عرضه مکمل‌های غیرمجاز در پاساژ معظم و گزارش عرضه دارو و مکمل در فضای مجازی برای طرح در کمیسیون استان و گرفتن دستورات لازم از استاندار به منظور عملیاتی شدن مطرح و پیرامون آنها تبادل نظر شد.


در ادامه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و مقرر شد محل‌های معتبر عرضه مکمل‌ها از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی و نحوه توزیع مکمل‌های ورزشی بررسی و نظارت شود.


همچنین مقرر شد با دادسرای جرایم پزشکی برای اعلام فرآیند وقوع جرم در پاساژ معظم و خیابان ناصر خسرو به منظور روشن شدن تکلیف وزارت بهداشت، مکاتبه صورت پذیرد. ضمن اینکه، واحدهای پاساژ معظم که مجوز صنف ندارند و قابل ورود توسط پلیس اماکن نیستند، بررسی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha