یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 300743

در خصوص بایدها و نبایدهای مصرف تن ماهی نکاتی توسط یک متخصص تغذیه مطرح شد، مثل پرهیز از مصرف تن ماهی در صورت ابتلا به اضافه وزن.

بایدها و نبایدهای مصرف کنسرو ماهی

سلامت نیوز:  در خصوص بایدها و نبایدهای مصرف تن ماهی نکاتی توسط یک متخصص تغذیه مطرح شد، مثل پرهیز از مصرف تن ماهی در صورت ابتلا به اضافه وزن.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، حسن فرهاد غیبی با اشاره به ضرورت مصرف ماهی به مدت دو روز در هفته، بیان کرد: قبل از مصرف ماهی،حتما پوست آن را جدا کنید، اگر برخی افراد توان خرید ماهی را ندارند و تن ماهی را جایگزین آن می‌کنند، باید از نوع کم چرب آن استفاده کنند. افرادی با اضافه وزن باید دقت کنند که مصرف تن ماهی ممکن است سبب افزایش وزن بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال پرنمک بودن، وجود مواد نگهدارنده و بالا بودن میزان روغن در تن‌ ماهی‌ها بیمارانی مانند بیماران قلبی عروقی، مبتلا به پرفشاری خون و ... باید در مصرف این محصول احتیاط کنند؛ در برخی موارد از روغن زیتون در تهیه‌ی تن ماهی استفاده میشود که در این صورت این بیماران هم می‌توانند از نوع کم نمک تن ماهی استفاده کنند.

فرهاد غیبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزایای مصرف گوشت‌های سفید، گفت: گوشت ماهی و گوشت مرغ منابع خوبی برای تامین پروتئین بوده و میزان چربی این نوع از گوشت‌ها پایین است؛ در بین ماهی‌ها گوشت‌های پرچرب را و برعکس در مورد گوشت مرغ، گوشت‌های کم چرب را توصیه می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت دقت به سالم بودن تن ماهی حین خرید و مصرف، اظهار کرد: باد نکردن قوطی تن ماهی یکی از مواردی است که باید حین خرید به آن دقت کنیم، باد کردگی ناشی از رشد نوعی میکروب در تن ماهی است،اگر نسبت به آن بی‌دقت باشیم، در صورت وجود در تن ماهی، ممکن است بعد از مصرف منجر به مرگ شود.

وی متذکر شد: همواره توصیه میشود که تن ماهی را حدود ۲۰ دقیقه در آب بجوشانیم که البته این زمان باید پس از به جوش آمدن آب لحاظ شود، نه درست از زمان قرار دادن تن ماهی در آب و بر روی اجاق گاز.

این متخصص تغذیه بیان کرد: تن ماهی با شرط تازه بودن و تاریخ گذشته نبودن، از نظر تغذیه‌ای مورد تایید است.

وی خاطرنشان کرد: با جداسازی چربی‌های سفت و اشباع قسمت‌های مختلف گوشت مرغ مانند ران، قسمتی از پروتئین مورد نیاز روزانه‌ی بدن را با مصرف این نوع گوشت می‌توان تامین کرد؛ گوشت مرغ، غذای خوبی برای بیماران به ویژه بیمارن قلبی عروقی بوده و ضمن هضم آسان، ضرر کم‌تری نسبت به گوشت قرمز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha