آزمایشی به نام "STOPCovid" در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با دقت ۹۳ نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را نشان می دهد که به گفته سازندگان می تواند آنقدر ارزان باشد که مردم هر روز خود را آزمایش کنند.

توسعه آزمایش ارزان کووید 19 که مردم بتوانند هر روز خود را چک کنند

سلامت نیوز:آزمایشی به نام "STOPCovid" در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با دقت ۹۳ نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را نشان می دهد که به گفته سازندگان می تواند آنقدر ارزان باشد که مردم هر روز خود را آزمایش کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آزمایش تشخیص کووید-۱۹ قسمت مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از شیوع کروناویروس است. اما انجام این کار اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه بر است.


به گزارش آی ای،اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نوید یک آزمایش بسیار ارزان و موثر را می دهد که افراد به طور بالقوه می توانند هر روز آن را انجام دهند.


محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان "فرد هاچینسون"، بیمارستان "بریگام اند ویمنز" و موسسه "راگون"، یک روش تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم به "کریسپر"(CRISPR) برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ طراحی کرده اند که "STOPCovid" نام دارد و می تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نتیجه را عیان کند.


"عمر ابودایه" از محققان MIT که در زمینه تشخیص بیماری ها کار می کند، گفت: ما به آزمایش سریع نیاز داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این روند سریع شیوع بیماری را کاهش دهیم.


محققان آزمایش "STOPCovid" را بر روی ۴۰۲ بیمار آزمایش کردند که ۲۰۲ نمونه مثبت بودند و ۲۰۰ مورد منفی شدند و دریافتند که این تست ۹۳ درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR برای کووید-۱۹ تعیین شده است، شناسایی کرده است.


علاوه بر این، این آزمایش به سادگی انجام می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.


هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که به راحتی در مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس انجام شود.


"جولیا جونگ" از محققان این مطالعه گفت: ما "STOPCovid" را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود و منظور از یک مرحله این است که این آزمایش به طور بالقوه نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.


این تیم در حال آزمایش "STOPCovid" با نمونه های بزاق برای ساده سازی بیشتر روند کار است.


"فنگ ژانگ"، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی قابل استفاده و حساس باشد تا بتوانیم به سرعت و در کمترین زمان ممکن تشخیص دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha