شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 301090

فوق تخصص خون و آنکولوژیست درباره سرطان پروستات گفت: این بیماری معمولا در دهه پنجم و ششم زندگی خود را نشان می‌دهد و توصیه می‌شود که آقایان حداقل سالی یک بار جهت انجام آزمایش خون و معاینه فیزیکی به مراکز درمانی اورولوژی مراجعه کنند.

سرطان پروستات در چه سنی شایع‌تر است؟

سلامت نیوز: فوق تخصص خون و آنکولوژیست درباره سرطان پروستات گفت: این بیماری معمولا در دهه پنجم و ششم زندگی خود را نشان می‌دهد و توصیه می‌شود که آقایان حداقل سالی یک بار جهت انجام آزمایش خون و معاینه فیزیکی به مراکز درمانی اورولوژی مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین کامران زاده فوق تخصص خون و آنکولوژیست  درباره سرطان پروستات اظهار داشت: این بیماری در آقایان به ویژه در سنین بالاتر بسیار شایع و عموما بدون علامت است؛ اما درصورت‌ مشاهده علائمی از جمله مشکلات ادراری (تکرر ادار، انسداد مجازی اداری و...) باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه شود. این علائم، علائم اولیه هستند و در موارد پیشرفته سرطان پروستات بسته به ارگان درگیر شده، علائمی مثل درگیری بافت کبد و استخوان ها متفاوت خواهند بود.


وی در خصوص راه ساده تشخیص این بیماری گفت: مراجعه به اورولوژیست ها برای شناسایی سرطان (به ویژه سرطان پروستات) با استفاده از آزمایش ساده خون و معاینه فیزیکی می تواند به راحتی منجر به تشخیص این بیماری شود. این بیماری معمولا در دهه پنجم و ششم زندگی خود را نشان می‌دهد و توصیه می‌شود که آقایان حداقل سالی یک بار جهت انجام آزمایش خون و معاینه فیزیکی به مراکز درمانی اورولوژی مراجعه کنند.


کامران زاده فوق تخصص خون و انکولوژیست با اشاره بر درمان دارویی بیماری های پروستات ذکر کرد: اکثر بیماری های پروستات با دارو درمان می‌شود و در موارد خاص بیمار نیاز به جراحی پیدا می‌کند. عمل جراحی پروستات یک عمل ساده است و اختلال خاصی را برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.


وی با تاکید بر اینکه دارو و یا رژیم غذایی خاصی برای جلوگیری ازسرطان پروستات تعریف نشده گفت: راهی برای پیشگیری از وقوع این بیماری وجود ندارد. داروهایی برای این بیماری تعریف شده اند؛ اما به دلیل عوارض جانبی زیاد و عدم صرفه اقتصادی، این دارو ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری در مرحله اول، تشخیص زودهنگام آن است. همچنین عواملی از جمله چاقی، اختلالات هورمونی و تغذیه نامناسب نه تنها سرطان پروستات، بلکه احتمال بروز تمامی سرطان هارا تشدید می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha