مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: هفته آینده بخش اول واکسن آنفلوآنزا وارد بازار خواهد شد که این بخش از واکسن برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال از طریق داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها برای سالمندان بالای ۶۵ سال از هفته آینده

سلامت نیوز:مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: هفته آینده بخش اول واکسن آنفلوآنزا وارد بازار خواهد شد که این بخش از واکسن برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال از طریق داروخانه‌ها عرضه می‌شود.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایرنا، سید حیدر محمدی در یک گفت ‌وگوی زنده اینستاگرامی افزود: قیمت واکسن آنفلوآنزا که از طریق داروخانه‌ها توزیع می‌شود، حدود ۴۴ هزار تومان خواهد بود.


وی بیان کرد: از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات، نام کاربری و رمز عبور برای سامانه تی تک به تلفن همراه صاحبان داروخانه‌ها ارسال می‌شود.


محمدی ادامه داد: بعد از توزیع واکسن آنفلوآنزا، همه تراکنش‌های مربوط به واکسن در سامانه تی تک باید توسط داروخانه‌ها ثبت شود. به ازای هر کد ملی، داروخانه باید یک واکسن آنفلوآنزا تحویل متقاضی بدهد. هر نفر می‌تواند سه کد ملی را برای یک بار ثبت کند. امیدواریم با این روش بتوانیم از قاچاق معکوس واکسن آنفلوآنزا جلوگیری شود.


مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اگر نام کاربری و رمز عبور برای داروخانه‌ای ارسال نشده بود نیز می‌توانند به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند.


وی بیان کرد: برنامه ریزی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا تعداد بیشتری بود که به دلیل مشکلات ناشی از نقل و انتقال ارز، به سختی بخشی از این واکسن تامین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha