دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 301643

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه میانگین شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد رسیده است، گفت: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرها در ایران است.

عامل اصلی مرگ و میرها در ایران چیست؟

سلامت نیوز: رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه میانگین شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد رسیده است، گفت: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرها در ایران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افشین ملایی در آیین رونمایی از طرح های شکوه و شمس که با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در محل کمیته ملی المپیک در حال برگزاری است، اظهار کرد: شرایط جدید نیاز ساختارها، کارکردها و اقدامات جدید است و باید بدانیم که شیوع کم تحرکی به میانگین ۵۶ درصد در سطح کشور رسیده و این بدان معناست که ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند.

وی ادامه داد: کم تحرکی عامل ۸۲ درصد از مرگ و میرهای کشور است و به طور حتم این وضعیت متناسب با شیوع ویروس کرونا تشدید می شود.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به نهایی شدن سند فعالیت ها در حوزه سالمندی، عنوان کرد: در جلسه هفته گذشته شورای عالی سالمندان عنوان شد که سرعت پیر شدن جمعیت ایران از تمامی کشورهای دنیا بیشتر و سالمندی ما به سمت زنانه شدن در حال حرکت است و در سال های آینده عمده سالمندان ایرانی را زنان شکل می دهند.

ملایی همچنین با اشاره به اینکه سرعت میانسالی و کهنسالی در کشور سه برابر نرخ رشد جمعیت است، خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما طی سال های اخیر به گونه ای بوده است که سبک زندگی مردم به سمت کم تحرکی پیش رفته است.

وی ادامه داد: در یک یا دو دهه آینده شرایط خاصی از ابتلا به بیماری های ناشی از کم تحرکی ایجاد خواهد شد و از جمله برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی ظرفیت سازی، شبکه سازی و حمایت طلبی است و به این باور رسیده ایم که توسعه ورزش همگانی بدون تعامل و مشارکت همه عناصر موثر عملا غیر ممکن است، چراکه ظرفیت های زیادی در حوزه ورزش کشور وجود دارد که باید متناسب با منافع ملی گردهم آیند و با یک رویکرد جدید به سمت توسعه ورزش همگانی گام بردارند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر ضرورت گسترش دامنه آگاهی بخشی در سطح ملی و در زمینه توسعه ورزش، عنوان کرد: سعی داریم با مشارکت فدراسیون های ورزشی به صورت فازبندی شده، اقدامات ملی موثری را به انجام برسانیم و بتوانیم از ظرفیت های فدراسیون ها با حفظ اصالت رشته خود در جهت مشارکت حداکثری آن ها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha