سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 301693

دارچین چیزی فراتر از یک ادویه است که می تواند عطر و طعم گرمی به وعده های غذایی بدهد. همچنین چندین فواید سلامتی نیز به همراه دارد.

۴ مزیت شگفت‌انگیز دارچین برای سلامتی

سلامت نیوز: دارچین چیزی فراتر از یک ادویه است که می تواند عطر و طعم گرمی به وعده های غذایی بدهد. همچنین چندین فواید سلامتی نیز به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دارچین رایحه متمایزی دارد و به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها عطر و طعم گرمی می بخشد. این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که می تواند سلامت شخص را بهبود بخشد. حتی ممکن است در مدیریت دیابت نوع ۲ مفید باشد. در اینجا چهار مزیت دارچین آورده شده است.

    دارچین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

دارچین مملو از ترکیباتی مانند پرویانیدین ها و پلی فنول ها است که اثرات آنتی اکسیدانی قدرتمندی را ایجاد می کنند.

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری هستند و از هر دو منبع خارجی مانند آلودگی و فرآیندهای طبیعی بدن مانند هضم به بدن می آیند، مبارزه می کنند. وقتی رادیکال های آزاد زیادی در بدن وجود دارد، استرس اکسیداتیو ایجاد می شود. استرس اکسیداتیو با مشکلات مزمن سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است.

دارچین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. در حقیقت ، یک مطالعه ۲۰۰۵ در مقایسه ۲۶ ادویه جات مختلف – از جمله دارچین، سیر، پونه کوهی و میخک – نشان داد که دارچین یکی از بالاترین سطح فعالیت آنتی اکسیدانی را دارد.

    دارچین التهاب را کاهش می دهد

دارچین همچنین حاوی چندین فلاونوئید مانند کوئرستین است که باعث کاهش التهاب در بدن می شود. فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

التهاب بخشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن است و در بعضی موارد نیز مفید است. اما، وقتی التهاب طولانی یا مزمن شود، می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و آرتروز شود. کاهش التهاب می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد و به مدیریت علائم مربوط به التهاب مانند درد کمک کند.

یک تجزیه و تحلیل ۲۰۲۰ اثرات دارچین بر روی التهاب را بررسی کرد و دریافت که دوز ۱.۵ گرم تا ۴ گرم روزانه پودر دارچین باعث کاهش سطح پروتئین واکنش پذیر C می شود – پروتئینی که معمولاً به عنوان نشانگر التهاب استفاده می شود.

از مکمل دارچین به تنهایی نباید برای درمان التهاب استفاده شود، اما درعوض می تواند یک گزینه درمانی اضافی باشد که توسط پزشک همراه با سایر مراقبت های پزشکی پیشنهاد می شود.

    دارچین ممکن است به مدیریت دیابت نوع ۲ کمک کند

تحقیقات اخیر شواهد متناقضی در مورد توانایی دارچین در مدیریت دیابت نوع ۲ پیدا کرده است. برای مبتدیان، بسیاری از مطالعات کشف کرده اند که می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۶ روی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که ۳ گرم پودر دارچین در روز به مدت چهار ماه در مقایسه با دارونما در کاهش سطح قند خون ناشتا موثر است.

یک مطالعه دیگر نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که ۵۰۰ میلی گرم دارچین دو بار در روز مصرف می کنند ، هموگلوبین A1C پایین تری نسبت به  کسانی که فقط تحت مراقبت های معمول مدیریت دیابت قرار می گیرند دارند.

دارچین ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد

برخی مطالعات نشان داده اند که دارچین ممکن است تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول داشته باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۳ در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که دارچین در دوزهای مختلف یک تا شش گرم در روز باعث کاهش کلسترول کل، تری گلیسیریدها و لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) – نوع “بد” کلسترول می شود می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

مقادیر بالای کلسترول LDL می تواند در عروق پلاک ایجاد کرده و جریان خون را کاهش داده و اکسیژن رسانی به اندام های حیاتی را کاهش دهد که منجر به حملات قلبی و مغزی می شود.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha