نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که زندگی در یک منطقه پُر سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

زندگی در محله‌های پر سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که زندگی در یک منطقه پُر سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه «میشیگان» در آمریکا در این مطالعه متوجه شدند که تنها ۱۰ دسی بل افزایش سطح صدا - تفاوت بین تنفس و زمزمه - خطر ابتلا به آلزایمر را ۳۰ درصد افزایش می دهد.

آنها افزودند: این موضوع احتمال ابتلا به اختلالات خفیف شناختی را که شامل مهارت های حافظه و تفکر می شود، ۳۶ درصد افزایش می دهد.

محققان دانشگاه میشیگان در این تحقیق با بررسی پنج هزار و ۲۲۷ فرد بالای ۶۵ سال در شیکاگو،  عوامل خطرزای ابتلا به زوال عقل را از جمله آلودگی هوا و مسمومیت با سرب و همچنین سر و صدای جاده ها، راه آهن، هواپیما، صنعت و کارهای ساختمانی شناسایی کرد.

سطح سر و صدا در این مطالعه از ۵۱.۱ تا ۷۸.۲ دسی بل - تفاوت میان یک منطقه مسکونی آرام و نزدیک به یک بزرگراه - متفاوت بود.

نتایج منتشر در مجله علمی Wiley نشان داد که به ازای هر ۱۰ دسی بل افزایش سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر تقریبا یک سوم افزایش می یابد.

پروفسور «سارا آدار»  نویسنده این مطالعه اظهار داشت: سطح بالاتر سر و صدا بر مغز افراد مسن تأثیر می گذارد و باعث می شود عملکرد آنها بدون کمک، دشوارتر شود.

دکتر «بایرون کریز»  از دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم گفت: این مطالعه تاییدی است بر شواهد در حال افزایشی که نشان می دهد محیطی که در آن زندگی می کنیم می تواند بر خطر ابتلا به زوال عقل تأثیر گذارد.  

سازمان بهداشت جهانی محاسبه کرده است که دست کم یک میلیون سال زندگی سالم، هر ساله در کشورهای اروپای غربی به دلیل سر و صدای محیط زیست از بین می رود و  بیماری های قلبی عروقی در اکثر قریب به اتفاق مرگ ها نقش دارد.

مشروح این مطالعه در مجله Alzheimer s & Dementia منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha