یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت / هوا خنک می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: برای بیشتر نقاط کشور تا روز پنجشنبه جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در شهر‌های صنعتی می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا گردد.


وی ضمن اشاره به اینکه برای شهر‌های تهران و کرج از فردا تا پنجشنبه کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: امروز و فردا در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: این کاهش دما از فردا تا پنجشنبه در مناطق شمال شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه است.


نقشینه با تاکید بر اینکه از فردا تا پنجشنبه برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت روند افزایش آلاینده‌های هوا پیش‌بینی می‌شود، افزود: بعد از ظهر روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شرقی کشور در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و شرق استان‌های کرمان و هرمزگان افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد و احتمال خیزش گرد‌وخاک وجود دارد.


وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: امروز برای تهران غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و آسمان این شهر صاف تا قسمتی ابری است و بیشینه دمای امروز آن ۲۴، فردا ۲۵ و پنجشنبه و جمعه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و همچنین کمینه دمای شمیرانات ۹ و مهرآباد ۱۳ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha