معاون درمان‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیکل انتقال ویروس کرونا فقط با اجرای محدودیت‌ها شکسته می‌شود.

سیکل انتقال ویروس کرونا با اعمال محدودیت‌ها شکسته می‌شود

سلامت نیوز:معاون درمان‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیکل انتقال ویروس کرونا فقط با اجرای محدودیت‌ها شکسته می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یقاسم‌ جان بابای شبانگاه یکشنبه در بازدید سرزده از بخش بستری بیمارستان‌ علی ابن‌ ابیطالب (ع) رفسنجان افزود: آمار بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجان و سایر شهرهای استان‌ کرمان که مورد بازدید قرار گرفت رو به افزایش است.


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم‌ خواست اگر دچار علائم بیماری کرونا شدند در مراجعه به پزشک‌ تاخیر نکنند زیرا با تشخیص زودهنگام این بیماری  بهتر می توان‌ آن را کنترل و درمان‌ کرد اما برخی زمانی مراجعه می کنند که بیمار به نارسایی تنفسی می رسد.


جان بابایی ادامه داد: دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان اقدامات بسیار خوبی را برای افزایش ظرفیت خدمات به بیماران کرونایی افزایش داده که یکی از این اقدامات راه اندازی بخش مگا آی سی یو با ۳۲ تخت‌ و با دستگاه های پیشرفته شامل ونتیلانور و تخت و آی سی یو است و این بخش مقداری تجهیزات نیاز دارد که تا پایان‌ هفته جاری در اختیار این دانشگاه قرار می گیرد.


وی ادامه داد: این بخش می تواند یک مگا آی سی یوی بزرگ استان‌ کرمان به دلیل دارا بودن بیش از ۳۰‌ تخت آی سی یو باشد و بیمارانی را که نیاز به مراقبت‌ ویژه دارند، بستری کند.


وی گفت: قسمت زیادی از بخش های بیمارستان‌ علی ابن‌ ابیطالب (ع) رفسنجان در حال خدمات دهی به بیماران کرونایی است اما بیماران زیادی نیاز به دریافت اکسیژن‌ دارند که نیاز است برای رساندن امکانات درمانی به بیماران این مشکل تا پایان هفته به سرعت بر طرف شود.


معاون درمان‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان‌ کرد:‌ برای کنترل بیماری کرونا مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش مهمی دارند که باید اجرا شوند و شهرستان رفسنجان نیز مانند سیرجان‌، بافت و دیگر شهرها جزو شهرهایی است که الزاماتی برای اجرای محدودیت‌ ها دارند و حتماً باید این ‌محدودیت‌ ها اجرا شود.


وی خاطرنشان‌ کرد: محدودیت‌ ها باید در شهرستان های پرخطر اجرا و بیماریابی انجام شود بخصوص کارفرمایانی که کارگر زیادی در باغات پسته و ترمینال‌ های فرآوری این محصول دارند باید مراقب باشند و اگر فردی به علائم بیماری کرونا دچار شد آنها را به مراکز انجام تست کرونا ارجاع دهند.


جان ‌بابایی به برگزاری آئین تشییع با جمعیت زیاد بیان کرد: کادر درمان خسته و درمانده شده اند اما برخی افراد با عادی انگاری شرایط موجب بیمار شدن و خود و تعدادی دیگر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha