در شش ماهه نخست امسال آمار تصادفات در شهر تهران ۸ درصد کاهش داشته است.

بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت متعلق به راکبان موتورسیکلت‌هاست

سلامت نیوز: در شش ماهه نخست امسال آمار تصادفات در شهر تهران ۸ درصد کاهش داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از بروز اپیدمی کرونا تعداد راکبان موتورسیکلت نسبت به خودروهای سواری بیشتر شده است و در شش ماهه گذشته بیشترین آمار فوتی در تصادفات رانندگی را این اشخاص تشکیل می‌دادند.
 سرهنگ احسان مومنی در برنامه یه روز تازه درباره  وضعیت تصادفات در شش ماهه نخست سال ۹۹ گفت: خوشبختانه با همکاری پلیس راهور فاتب، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، شهرداری تهران و همکاری مردم و رعایت قوانین توسط رانندگان شاهد کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی در سطح شهر تهران بودیم.
وی افزود: همچنین در تصادفات جرحی شاهد کاهش ۲۶ درصدی و تصادفات خسارتی نسبت به شش ماهه نخست سال ۹۸ در سطح تهران بودیم. وقتی تصادفات فوتی را آنالیز می‌کنیم بیشترین سهم متوفیان ما در شش ماهه امسال به رانندگان موتورسیکلت برمی‌گردد و حدود نیمی از متوفیان ما موتورسیکلت‌سواران بودند؛ متاسفانه در این بخش دارای افزایش بودیم و به دلیل شیوع کرونا استفاده از موتورسیکلت حدود ۱۴ درصد بیشتر شد و ما تصادفات موتورسیکلت‌مان افزایش پیدا کرده است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب ادامه داد: در تصادفات منجر به فوت رانندگی سهم عابرین پیاده حدود ۳۸ درصد بوده و ۱۴ درصد فوتی‌ها هم هم مربوط به خودروها بوده است. ما در بحث عابرین پیاده و همچنین خودرو خوشبختانه در شش ماهه ابتدایی امسال شاهد کاهش فوتی هستیم و فقط در بحث موتورسیکلت‌سواران این آمار افزایش یافته که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان موتورسیکلت ما در شش ماهه دوم شاهد کاهش تصادفات موتورسیکلت‌سواران باشیم.
سرهنگ مومنی گفت: امروز صبح (دوشنبه 5 آبان) قبل از حضور من در این برنامه تصادف منجر به فوتی در بزرگراه آزادگان رخ داد. برای اینکه عابرپیاده‌ای از عرض بزرگراه عبور می‌کند که با یک وسیله نقلیه سواری برخورد می‌کند و در محل حادثه فوت می‌کند. بزرگراه آزادگان یکی از بزرگراه‌های حادثه‌خیز شهر تهران است و سهم ۱۶ درصدی متوفیان را در شش ماهه نخست امسال به خودش اختصاص داده است. بزرگراه آزادگان پل عابرپیاده دارد و محلی نیست که عابر بخواهد از عرض بزرگراه عبور کند و متاسفانه این آقای حدودا ۵۵ ساله از عرض بزرگراه عبور می‌کند و با یک وسیله نقلیه تصادف می‌کند. این کار عابر تخلف بوده است و در تصادف برای این صحنه سهم تقصیری در نظر گرفته می‌شود.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بزرگراه آزادگان درست است که کمبودهایی دارد و پل‌های عابرپیاده کمی دارد و محل‌های عابرپیاده کافی تدارک دیده نشده است ولی این بزرگراه با هفت خط رفت و هفت خط برگشت؛ حدودا ۱۴ خط عبور و مرور اصلا محلی برای عبور عابرپیاده نیست ما همیشه در توصیه‌هایمان می‌گوییم که عابرین پیاده از محورهای بزرگراهی عبور نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha