دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3021

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشكی كشور گفت: عدول از تعرفه‌های مصوب خلاف شان پزشكی است چرا كه این تعرفه‌ها توسط اعضای نظام پزشكی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، دكتر احمدرضا جمشیدی در گردهمایی پزشكان عضو نظام پزشكی شهرستان كرج گفت: سازمان نظام پزشكی كشور به منظور تعیین تعرفه‌های پزشكی سال جاری برای اولین بار از 180شهرستان نظام پزشكی كل كشور نظر خواهی كرد كه به دنبال آن 90 شهرستان نرخ‌های پیشنهادی خود را به تهران دادند به طوریكه تعرفه نهایی تنظیم شد.

وی افزود: تعرفه‌های سال جاری تا سقف 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و چالش بزرگ وزارت بهداشت بر اساس ضریب k افزایش 18 درصدی هزینه بستری بیمارستان ها می‌باشد.

جمشیدی در ادامه گفت: 5/1 تا 3 میلیون تومان پایه مالیاتی پزشكان بود كه در كمیسیون اصل نود با پزشكان مجلس قبل از پایان سال 85 منجر به پذیرفتن توافق مالیاتی شد كه درصدها تا حدودی كاهش پیدا كرده است كه بر اساس این توافق 90 درصد پزشكان با این توافق اظهار نامه مالیاتیشان حل شده است كه از 10 درصد باقی مانده، 5 درصد سازمان نظام پزشكی می‌تواند ازحق پنج درصدی بخشودگی خود استفاده كند و آنان بیشتر دچار مشكل نخواهند بود. هم چنین 60 درصد پزشكان در سال گذشته اظهار نامه مالیاتی خود را به نظام پزشكی تحویل داده‌اند كه هرچقدر تعداد اظهار نامه‌های مالیاتی افزایش یابد حق پنج درصدی بخشودگی نظام پزشكی افزایش می‌یابد.

وی در پایان اظهار داشت: كلیه پزشكان از این پس برای امور تبلیغاتی خود باید از سازمان نظام پزشكی مجوز بگیرند به طوریكه تبلیغات برخی از پزشكان در شان جامعه پزشكی نیست.

در پایان این همایش این مسوول در پاسخ به اعتراض برخی از پزشكان عمومی نسبت به پایین بودن حقوقشان گفت: اگر سیستم ارجاع درست انجام شود قیمت تعرفه‌ها معنادار می‌شود چرا كه بیشتر بیماریها توسط پزشكان عمومی درمان می‌شود، همچنین لفظ پزشك عمومی باید به پزشك خانوادگی تغییر داده شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha