در صورتی که بیماری زمینه ای (مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و ...) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و ...) داریم حتی المقدور از رفتن به آرایشگاه خودداری کنیم.

توصیه های مهم کرونایی برای رفتن به آرایشگاه

سلامت نیوز: در صورتی که بیماری زمینه ای (مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و ...) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و ...) داریم حتی المقدور از رفتن به آرایشگاه خودداری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت در آرایشگاه ها  (مردانه و زنانه) را با توجه به دستورالعمل های زیر رعایت کنید:
-    از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل حتما ماسک بزنیم.
-    در سالن انتظار آرایشگاه ها، با فاصله حداقل یک متر با دیگران بنشینیم.
-    به صورت تلفنی و یا اینترنتی نوبت آرایشگاه را بگیریم.
-    از آرایشگر خود بخواهیم از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده کند.
-    درهنگام صحبت کردن با کارکنان آرایشگاه و یا دیگران، فاصله حداقل یک متر را رعایت کنیم.
-    در هنگام شستشوی سر و صورت، رنگ کردن مو و یا آرایش کردن از آرایشگر خود بخواهیم دستکش خود را تعویض و از شیلد صورت استفاده کند.
-    در هنگام داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس از رفتن به آرایشگر خودداری کنیم.
-    در هنگام مواجه با فردی در آرایشگر (مشتریان و یا کارکنان آرایشگاه) که علایم سرماخوردگی مانند سرفه و یا سایر علایم تنفسی دارد، به مدیریت آرایشگاه اطلاع دهیم.
-    در صورتی که بیماری زمینه ای (مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و ...) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و ...) داریم حتی المقدور از رفتن به آرایشگاه خودداری کنیم.
-    از خوردن غذا در محیط آرایشگاه خودداری کنیم.
-    از آبخوری و یا آب سرد کن در محیط آرایشگاه استفاده نکنیم.
-    استعمال دخانیات در محیط آرایشگاه ممنوع است.
-    از انجام هر گونه تزریق برای امور آرایشی خودداری کنیم.
-    از انجام اموری مانند خدمات میکروپیگمنتشن، اپیلاسیون، مانیکور، پدیکور و کاشت ناخن و مژه خودداری کنیم.
-     از مدیریت آرایشگاه بخواهیم در سرویس های بهداشتی صابون و دستمال کاغذی فراهم شود.
-    توجه کنیم فضاهای عمومی آرایشگاه، تهویه مناسب داشته باشد و هوای تازه در جریان داشته باشد (به عنوان مثال استفاده از تهویه طبیعی با بازکردن در و پنجره ها و تعویض مرتب هوا)
-    از وسایل شخصی مانند حوله و یا شانه خود در آرایشگاه استفاده کنیم.
-    اگر نیاز به استفاده از تجهیزات به طور مشترک با دیگر مشتریان آرایشگاه وجود دارد مانند قیچی و یا موچین، توجه کنیم که قبل از استفاده تمیز و ضدعفونی شوند.
-    در هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را بپوشانیم و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله در دار بیاندازیم. در صورتی که دستمال وجود نداشت، از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنیم. شستشوی سریع دست ها با آب و صابون در هر دو مورد الزامی است.
-    از دست دادن و روبوسی اجتناب کنیم.
-    از لمس چشم، بینی یا دهان خود با دست های آلوده و یا دستکش باید خودداری کنیم.
-    از پرداخت وجه نقد خودداری کنیم و پرداخت ترجیحا"به صورت آنلاین و یا استفاده از اپ ها ویا کارتخوان باشد و صرفا خودمان انجام دهیم.
-    برای اعلام و گزارش عدم رعایت نکات بهداشتی در آرایشگاه ها با شماره تلفن 190 «سامانه پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha