دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 302419

پژوهشگر مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جراحی محدودکننده گوارش به شرط انتخاب درست بیماران، یک مداخله ایمن برای درمان چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن در افراد مسن(60 سال به بالا) بوده و خطر آن مشابه افراد جوان‌تر از آنها است.

روشی برای درمان چاقی سالمندان

سلامت نیوز:پژوهشگر مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جراحی محدودکننده گوارش به شرط انتخاب درست بیماران، یک مداخله ایمن برای درمان چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن در افراد مسن(60 سال به بالا) بوده و خطر آن مشابه افراد جوان‌تر از آنها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مریم برزین تاکید کرد که انتخاب بیمار مناسب برای این عمل جراحی باید توسط متخصصین ذی صلاح و پس از مشاوره های بالینی و آزمایشات لازم انجام شود.


به گزارش پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جراحی های محدود کننده دستگاه گوارش یکی از روش های موثر درمان چاقی است که طی سالیان اخیر کاربرد بیشتری نیز پیدا کرده است. انواع این عمل جراحی در ایران در بالاترین سطح کیفی و مطابق استانداردهای روز دنیا در مراکز معتبر در حال انجام است.


باید به خاطر داشت که انتخاب افراد برای جراحی امر خطیری بوده که باید به دقت توسط متخصصین حوزه درمان چاقی انجام شود و انجام عمل جراحی برای همه گروه ها و افراد توصیه نمی شود.


یکی از پرسش های مطرح در این زمینه میزان تاثیر و سودمندی این روش در ارتباط با سن افراد است. دکتر برزین، پژوهشگر عالی مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با انجام یک طرح تحقیقاتی نشان داد که همه گروه های سنی به طور یکسان از این اقدام سود می برند.


در این مطالعه نشان داده شد که میزان کاهش وزن، عوارض و بهبود بیماری های مرتبط با چاقی در بیماران کمتر از ۶۰ سال سن و نیز بالاتر به یک میزان است. همچنین بررسی ها نشان داد که مخاطرات انجام اینگونه جراحی ها نیز در این دو گروه تفاوتی ندارد.


نگرانی دیگر در خصوص کاهش توده عضلانی مطرح بود که نتایج این مطالعه نشانگر این موضوع بود که از دست دادن توده عضلانی بیشتر در افراد مسن تایید نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha