چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 302526

متخصص قلب با بیان اینکه استرس مادر بیماری‌هاست،‌ گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می‌تواند هم بیماری‌های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری‌ها را از کنترل خارج کند.

بلایی که«استرس» بر قلب وارد می‌کند

سلامت نیوز:متخصص قلب با بیان اینکه استرس مادر بیماری‌هاست،‌ گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می‌تواند هم بیماری‌های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری‌ها را از کنترل خارج کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که «استرس چه نقشی در بروز بیماری‌های قلبی دارد؟»، اظهار داشت:استرس نقش خیلی زیادی در بروز بیماری‌های قلبی دارد.


وی با بیان اینکه استرس مادر بیماری‌هاست،‌گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت  مزمن، می‌تواند هم بیماری‌های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری‌ها را از کنترل خارج کند.


این متخصص قلب و عروق ادامه داد: برای مثال فردی که دارای فشار خون است، دارو نیز مصرف می‌کند و ماه‌ها فشار خونش قابل کنترل بوده، اما یکدفعه به اورژانس مراجعه  کرده و اعلام می‌کند فشار خونش به عدد 20 رسیده است؛ تنها علت این افزایش این است که خبر بدی به این فرد داده‌اند و این موضوع باعث استرس روحی شدید در فرد شده؛ در نتیجه فشار خونش بالا رفته است.


اسلامی با بیان اینکه استرس‌های مزمن نیز می‌تواند بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد کند، تصریح کرد: برای نمونه فردی در ترافیک گیر کرده و این موضوع وی را عصبی می‌کند یا فرد در محیط کاری عصبی می‌شود؛ در نتیجه این موضوعات باعث بروز بیماری قلبی خواهد شد.
وی متذکر شد: در افرادی که دچار بیماری‌های عصبی هستند،‌ احتمال بروز سکته قلبی و مغزی  وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha