نتایج یک تحقیق جهانی نشان داد: نوجوانانی با رژیم غذایی نامناسب حدود ۲۰ سانتیمتر قدِ کوتاه‌تری دارند.

تغذیه، عامل تفاوت قدِ نوجوانان در کشورهای مختلف

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جهانی نشان داد: نوجوانانی با رژیم غذایی نامناسب حدود ۲۰ سانتیمتر قدِ کوتاه‌تری دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، در این مطالعه جهانی مشخص شد: نوجوانانی که رژیم غذایی نامناسبی دارند نسبت به دیگر همسالان خود حدود ۲۰ سانتیمتر کوتاهتر هستند.


محققان انگلیسی بر اساس تحقیقات خود اظهار داشتند: تغذیه نامناسب موجب شده افراد ۱۹ ساله در جنوب و جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و شرق آفریقا قد کوتاهتری داشته باشند درحالیکه در شمال غرب و اروپای مرکزی قد بلندتری دارند.
محققان دریافتند: میانگین قد یک زن جوان ۱۹ ساله در بنگلادش و گواتمالا (کشورهای دارای کوتاه قدترین جمعیت زنان در جهان) برابر با قد دختری ۱۱ ساله در هلند (کشور دارای دختران و پسران قد بلند) است.


همچنین میانگین قد یک مرد جوان ۱۹ ساله در لائوس و تیمور شرقی (کشورهای دارای کوتاه قدترین جمعیت پسران در جهان) برابر با قد یک پسر ۱۳ ساله در هلند است.


محققان اظهار داشتند: در برخی از کشورها کودکان در پنج سال نخست زندگی از رشد مطلوبی برخودارند اما در سال های مدرسه روند رشد مطلوب آنان کند می شود. این نشان می دهد که بین سرمایه گذاری در بهبود تغذیه در دوران پیش از مدرسه و کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه تعادل وجود ندارد.


به گزارش اسکای نیوز، محققان انگلیسی تاکید کردند: این مساله به ویژه در هنگام شیوع بیماری کووید-۱۹ بسیار اهمیت دارد چرا که مدارس در سراسر جهان تعطیل است و بسیاری از خانواده های فقیر قادر به تامین تغذیه مناسب برای فرزندان خود نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha