شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 302671

هر روال تمرینی سالم باید شامل حرکات کششی باشد. این به این دلیل است که کشش مزایای مختلف سلامتی را از بهبود انعطاف پذیری تا جلوگیری از آسیب دیدگی فراهم می کند.

۵ فایده تمرینات کششی برای سلامتی

سلامت نیوز: هر روال تمرینی سالم باید شامل حرکات کششی باشد. این به این دلیل است که کشش مزایای مختلف سلامتی را از بهبود انعطاف پذیری تا جلوگیری از آسیب دیدگی فراهم می کند.

دو نوع تمرینات کششی اصلی وجود دارد:

    کشش استاتیک شامل کشش برای مدت زمان مشخص و سپس تکرار آن
    کشش پویا زمانی است که مفصل را از طریق دامنه حرکتی کامل آن بطور مکرر و بدون اینکه آن را ثابت نگه دارید، حرکت می دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، هر دو نوع تمرین کششی می تواند برای درگیر کردن در برنامه های روزمره مفید باشد، اما اینکه چه زمانی و چگونه باید هریک از آنها را انجام داد به اهداف و نوع ورزش بستگی دارد.

چند روش موثر که نشان می دهد تمرینات کششی می تواند برای بدن مفید باشد:

حرکات کششی انعطاف پذیری را بهبود می بخشند

ورزش های کششی می توانند انعطاف پذیری را افزایش دهند و به مفاصل کمک کنند تا در دامنه کامل حرکت خود حرکت کنند.

انعطاف پذیری برای سلامت مفاصل و بافت های بدن لازم است، اگر بافت های اطراف مفصل غیر قابل انعطاف شوند، عضلات خسته و سفت می شوند و فرد را در معرض آسیب هایی مانند کشیدگی عضلات یا پارگی رباط قرار می دهد.

کشش باعث تحرک می شود

حرکات کششی دامنه حرکتی را حفظ می کند، که برای فعالیت های روزمره مانند راه رفتن، خم شدن و همچنین برای کارهای ورزشی ضروری است.

افراد به طور معمول با افزایش سن دامنه حرکت خود را از دست می دهند. یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۳ نشان داد که انعطاف پذیری با افزایش سن کاهش می یابد که به طور معمول از ۳۰ یا ۴۰ سالگی شروع می شود. این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از مفاصل، مانند مفاصل ستون فقرات، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایرین از دست داده و مانع توانایی حرکت شرکت کنندگان می شود.

به علاوه، با افزایش سن، افراد تمایل به خم شدن بیشتری پیدا می کنند، و راه رفتن آنها کوتاه می شود، و کشش مکرر را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند.

حرکات کششی از آسیب دیدن جلوگیری می کند

به طور سنتی، ورزشکاران برای جلوگیری از آسیب دیدگی، قبل از تمریناتی به صورت ایستایی کششی انجام می دهند این تمرینات پویا قبل از فعالیت بدنی، بافت ها و ماهیچه ها را به طور موثرتری شل می شوند.

حرکات کششی وضعیت بدن را بهبود می بخشد

تمرینات انعطاف پذیری می توانند وضعیت بدن، ثبات و تعادل را تقویت کنند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶ روی نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله نشان داد که یک برنامه مقاومت و کششی ۱۶ هفته ای با کاهش شانه های خمیده و سر به جلو وضعیت بدن را بهبود می بخشد.

اگر کسی حالت خمیده داشته باشد، این می تواند باعث سفت شدن عضلات و ایجاد فشار بر روی عضلات و مفاصل شود و همچنین باعث درد کمر یا گردن شود. حرکات کششی می توانند این گرفتگی را برطرف کرده و در نتیجه وضعیت و درد را بهبود بخشند.

کشش باعث بهبود خواب و کاهش اضطراب می شود

حرکات کششی نه تنها به شل شدن عضلات کمک می کند ، بلکه ممکن است مزایای سلامت روان را نیز به همراه داشته باشد.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ نشان داد که شرکت کنندگان مبتلا به بی خوابی مزمن گزارش می دهند که خواب و اضطراب پس از سه بار در هفته و به مدت چهار ماه در مقایسه با افرادی که کشش ندارند یا ورزش نمی کنند، بهبود یافته است.

علاوه بر این، کشش ممکن است استرس و اضطراب را کاهش دهد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۳ نشان داد افرادی که ۱۰ دقیقه پس از کار تمرینات کششی انجام می دهند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند اضطراب و انرژی بیشتری دارند. آنها همچنین درد بدنی کمتری را گزارش کرده و سلامت روان را بهبود بخشیده اند.

کشش نباید دردناک باشد. در عوض، باید تنها تا حدی احساس ناراحتی کنید. اگر احساس درد شدید می کنید، باید حرکت را متوقف کنید، به خصوص اگر کشش در ناحیه آسیب دیده باشد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha