سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 302862

معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ٦ میلیون غربالگری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در هشت ماه گذشته انجام شد.

٦ میلیون نفر غربالگری کرونا شدند

سلامت نیوز:معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ٦ میلیون غربالگری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در هشت ماه گذشته انجام شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شهریار جانبازی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی افزود: این طرح همچنان ادامه دارد و با اجرایی شدن طرح تکمیلی مقابله با کرونا با عنوان «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» این اقدام با قوت دنبال مَی شود.
وی ادامه داد: حدود ۱۳۰ هزار آزمایش پی سی آر (PCR ) از بیماران کرونا تحت پوشش این دانشگاه انجام شد.


مراکز منتخب غربالگری بیماری تنفسی به ۴۰ مورد رسیده است
این مسوول اجرایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مراکز منتخب غربالگری بیماری های تنفسی۱۶ و ۲۴ ساعته در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به ۴۰ مورد رسیده است.
جانبازی خاطرنشان کرد:: با تلاش ۲ ماهه تعداد مراکز منتخب غربالگری بیماری تنفسی تحت پوشش این دانشگاه از ۲۳ مرکز به ۴۰ مرکز رسید که موفقیت بزرگی است.


وی تعداد نیروی انسانی در حوزه بهداشت این دانشگاه را حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هرچند حدود ۲۰  تا ۳۰ درصد آنان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به صورت متناوب از دایره خدمت خارج می شوند، اما خدمت مناسبی توسط این مجموعه به مردم ارایه شده است.
معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ بازرس بهداشت محیط حرفه ای در این دانشگاه، رکود تعداد بازرسی شکسته شده و همکاران ما رتبه اول این موضوع را بدست آوردند.
جانبازی تعداد افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: بیش از از ۳ هزار و ۱۹۶ جلسه آماده سازی و توانمندسازی برای همکاران ما برگزار شده است.


وی گندزدایی در مراکز حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس را از دیگر اقدامات این معاونت بیان کرد.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت روان خانواه های متوفیان هم اقدامات مناسبی از جمله حمایت های روان شناسی و مراقبت های بالینی انجام شده است.
همچنین رییس سیزدهمین همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی در این مراسم اظهار داشت: اگر حوزه بهداشت مورد توجه جدی تر تصمیم سازان قرار می گرفت شاید ما با چالش های اندکی در حوزه مدیریت کرونا مواجه می شدیم.


دکتر اکبر اسلامی گفت: یکی از دغدغه هایی که امروز در پیک سوم کرونا در کشور با آن مواجه هستیم، فقدان رفتار صحیح بهداشتی است. شاید یکی از دلایلی که برخی افراد پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را رعایت نمی کنند، نرسیدن اطلاعات صحیح و بموقع به جامعه بوده است.


وی با یادآوری این که رخداد بیماری کرونا به سیاست مداران و مردم اثبات کرده که بهداشت یک ارزش بسیار ارزشمند است، گفت: دانش بهداشت یک ثروت اجتماعی محسوب می شود.


اسلامی ادامه داد: کشورهایی که توانستند به صورت موفقیت آمیز با این ویروس مقابله کنند، از دانش بهداشت در حد مطلوب استفاده کردند و به عبارتی این موفقیت به بضااعت آنان در دانش به داشت برمی گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha