متخصص ایمپلنت به فردی گفته می شود که در رابطه با ایمپلنتولوژی دارای مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر باشد. اگر دندانپزشکی قصد داشته باشد که به یک متخصص ایمپلنت تبدیل شود باید شروع به تحصیل در دانشگاه های یکی از کشور های آلمان و یا فرانسه نماید که البته در این کشور ها نیز....

متخصص ایمپلنت کیست و چه وظایفی دارد؟

سلامت نیوز:  متخصص ایمپلنت به فردی گفته می شود که در رابطه با ایمپلنتولوژی دارای مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر باشد. اگر دندانپزشکی قصد داشته باشد که به یک متخصص ایمپلنت تبدیل شود باید شروع به تحصیل در دانشگاه های یکی از کشور های آلمان و یا فرانسه نماید که البته در این کشور ها نیز تعداد محدودی از دانشگاه ها این رشته را دارا می باشند. به نوعی پروتز کاشتنی که داخل استخوان فک جایگذاری می شود ایمپلنت دندان می گویند. متخصص ایمپلنت در مقابل بیمار خود تعهد دارد که در حین انجام کار از بهترین مواد و با کیفیت ترین ایمپلنت استفاده نماید. اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید این نکته را فراموش نکنید که باید به یک متخصص ایمپلنت حرفه ای برای این کار مراجعه کنید چرا که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی ، پرداخت هزینه های کمتر و .... نزد افرادی یا پزشکانی که در این مورد تخصصی ندارند مراجعه کرده و ضربه های جبران ناپذیری به دندان ها و لثه های خود وارد می کنند در نتیجه پیش از اقدام بهترین کار شناسایی یک متخصص ایمپلنت خوب و دانستن وظایف این شخص می باشد. 

وظایف متخصص ایمپلنت 

متخصص ایمپلنت همانطور که از نامش پیداست تخصص زیادی در رابطه با پروتز دندانی ، فکی و زیبایی دارد. موارد زیر از جمله وظایف یک متخصص ایمپلنت می باشد: 

1) انواع درمان های ایمپلنت همچون ایمپلنت تک دندان ، درمان ایمپلنت پیچیده و ....

 2) انجام پروتز هایی همچون پروتز ثابت (روکش هایی که به صورت تمام سرامیک هستند) ، روکش دندان های تمام فلزی (آلیاژ ، طلا و ...) 

3) چنین متخصصی درد های مفصل گیجگاهی و صداهای تولید شده از این طریق را درمان می کند

 4) انجام انواع اوردنچر ها (دست دندان) که یا بر پایه ی دندان طبیعی و یا بر پایه ی ایمپلنت صورت می گیرد. 

5) دندان هایی که بر اثر تصادف و ... دچار تخریب های شدیدی شده اند را درمان کرده و به شکل پیشین خود باز می گرداند.

 6) برخی از مشکلات دندان ها را همانند سایش شدید دندان که به آن دندان قروچه نیز گفته می شود درمان می کند.

 7) پروتز های پیچیده ی فک و صورت (پروتز های صورت ، چشم ، بینی ، گوش و ...) را بدون بروز هیچگونه عوارضی انجام می دهد

 8) پروتز های متحرکی همچون دست دندان ، پارسیل کروم کبالت ، پلاک های اکریلی و ... را انجام می دهد.

 9) همچنین انجام فعالیت هایی برای داشتن لبخندی زیبا که با کمک گرفتن از لمینیت ، روکش های فول سرام (فاقد فلز) و یا لیمنیت بدون تراش انجام می شود.

تمامی موارد گفته شده از جمله وظایف یک متخصص ایمپلنت حرفه ای می باشد که می تواند بدون بروز هیچگونه عوارضی آن ها را انجام داده و زیبایی و سلامت شما را افزایش دهد ، همچنین ایمپلنت هایی که توسط متخصصین کاشته می شوند حدود 10 سال عمر دارند به شرطی که بتوان از آن ها مراقبت کرد و توصیه های متخصص مورد نظر را نادیده نگرفت. همانطور که در نکات بالا نیز به آن اشاره شد متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل صرف هزینه های کمتر نزد پزشکان عمومی و یا دندان پزشکانی برای این کار مراجعه می کنند که این پزشکان نه تنها تخصص لازم را نداشته بلکه از مواد نا مرغوب و بی کیفیت نیز استفاده می کنند که این موضوع سبب می شود نه تنها ایمپلنت ها طول عمر بسیار کمی داشته باشند بلکه آسیب های جدی و جبران ناپذیری نیز به دندان ها و لثه های فرد وارد شود در نتیجه بهتر است از همان ابتدا نزد یک متخصص ایمپلنت رفته تا هم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید و هم مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی برای ترمیم ایمپلنت های آسیب دیده نشوید. 

بهترین متخصص ایمپلنت دارای چه ویژگی هایی است؟ 

دو عمل مهم و اساسی جراحی و پروتز (روکش) ایمپلنت را تشکیل می دهند بنابراین یک متخصص ایمپلنت خوب و کار بلد باید تسلط و توانایی کاملی در جراحی و پروتز داشته و در این حوزه تجربیات فراوانی داشته باشد تا بتواند دندان های آسیب دیده ی بیماران را ترمیم کند چرا که در صورت نداشتن تجربه ی کافی به هیچ وجه نمی تواند از پس جراحی ایمپلنت برآید. 

برای تجویز پروتز به بیماران خود باید دید فنی داشته باشد.

به فردی می توان لقب بهترین متخصص ایمپلنت را داد که در کنار تجربه ی زیادش دارای علم کافی بوده و همچنین علم و دانشش را تا حدی که می تواند بروز کند. برای اینکه یک متخصص خوب و کاربلد را شناسایی کنید می توانید از دندان پزشک خود کمک بگیرید و یا اگر متخصصی مد نظر داشته و اطلاع زیادی از تجربه ی وی ندارید از طریق سایت های مختلف و یا از طریق افرادی که قبلا نزد آن پزشک مراجعه کرده اند اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس اقدام به معاینه نزد پزشک مورد نظر کنید. 

در صورت تمایل برای مشاوره و درمان با متخصص ایمپلنت از آلمان دکتر بزرگ با کلینیک تخصصی Dencare و با شماره تلفن 22027384-021 تماس حاصل نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha