رهبر مژدهی آذر گفت : بر اساس استاندارد جهانی تجویز دارو، تعداد اقلام دارویی در یك نسخه پزشك به طور میانگین باید سه قلم دارو در هر نسخه باشد در حالی كه این میزان در ایران به طور متوسط 5 قلم دارو در هر نسخه است كه تقریبا 5/1 برابر متوسط جهانی است .

پزشكان ایرانی 5/1 برابر میانگین جهانی دارو تجویز می كنند

وی ادامه داد: البته مقایسه تعداد اقلام دارویی در نسخه های پزشكان در ایران با تعداد آنها در كشورهای دیگر بدون توجه مسائل فرهنگی و مشكلات جامعه پزشكی در ایران منصفانه نیست و باید همه شرایط موجود را در این زمینه در نظر گرفت .
وی اضافه كرد:‌عامل اصلی تجویز تعداد بیشتر دارو توسط پزشكان تقاضای بیماران است زیرا احساس می كنند پزشكی كه داروی بیشتری تجویز كند پزشك بهتر و حاذق تری است ضمن اینكه پایین بودن تعرفه پزشكان و مشكلات معیشتی آنها موجب می شود تا برای جبران درآمد خود به تجویز داروی بیشتر برای بیماران اقدام كنند .

وی ادامه داد:‌تامین امنیت حرفه ای و اقتصادی پزشكان و به خصوص واقعی شدن تعرفه های پزشكان و داروخانه ها مطابق استانداردهای جهانی در كنار بالا رفتن آگاهی های مردم نسبت به عواقب استفاده بی رویه از دارو می تواند به اصلاح نظام مصرف دارو در كشور منجر شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha