بر اساس یک گزارش جدید میزان شیوع بیماری سرخک در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین سطح طی ۲۳ سال در جهان رسیده و سال جاری نیز میلیون ها نفر دیگر به دلیل همه گیری کروناویروس در معرض خطر خطر ابتلا هستند.

هشدار WHO نسبت به افزایش موارد ابتلا به سرخک در جهان

سلامت نیوز:بر اساس یک گزارش جدید میزان شیوع بیماری سرخک در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین سطح طی ۲۳ سال در جهان رسیده و سال جاری نیز میلیون ها نفر دیگر به دلیل همه گیری کروناویروس در معرض خطر خطر ابتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا و سازمان جهانی بهداشت "WHO" در گزارشی اعلام کردند: سال گذشته میلادی نزدیک به ۸۷۰ هزار نفر به بیماری سرخک مبتلا شده و بیش از ۲۰۷ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.


آمار منتشر شده اخیر از وضعیت موارد ابتلا و مرگ ناشی از سرخک، بدترین آمار از سال ۱۹۹۶ به بعد است و به این موضوع نسبت داده شده که سطح واکسیناسیون به کمتر از رقم ۹۵ درصد که برای حفظ سلامت جامعه ضروری است، رسیده است.


همچنین در این گزارش هشدار داده شده که میلیون ها کودک در سال جاری در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند چرا که شیوع کرونا ویروس برنامه های واکسیناسیون را مختل کرده است.


تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفت: آمار بدست آمده حامل این پیام است که ما در حفظ سلامت کودکان در برابر بیماری سرخک در هر منطقه از جهان ناکام بوده ایم.


آخرین آمار نشان می دهد تعداد مرگ و میر جهانی بر اثر ابتلا به بیماری سرخک از سال ۲۰۱۶ تاکنون افزایش تقریبا ۵۰ درصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha