دانشمندان با انجام اسكن‌های مغزی جدید نشان دادند شادی ناشی از پیروزی در دو گروه پیر و جوان به یك اندازه است اما جوانان از شكست بسیار بیشتر از افراد مسن وحشت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی نیوساینتیست، "گریگوری لاركین" از دانشگاه "استانفورد" در كالیفرنیای آمریكا و همكارانش، با استفاده از اسكن "‪"fMRI‬ واكنش به پیروزی و شكست را در افراد بالای ‪ ۶۵‬سال و جوانان ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۷‬ساله مقایسه كردند.

محققان با مطالعه گزارش شركت‌كنندگان در این تحقیق و همچنین بررسی اسكن‌ها دریافتند، فعالیت مغزی جوانان در هنگام شكست، در نواحی "اینسولا" و "كودیت" در مغز كه احساسات را پردازش می‌كنند، به مراتب بیشتر از افراد مسن است.

اما فعالیت مغز در ناحیه پردازش احساسات در هنگام پیروزی در هر دو گروه و بدون توجه به سن آنها به یك اندازه گزارش شد.

"بندتو دمارتینو" از "مركز ول‌كام تراست" تصویربرداری از اعصاب در دانشگاه لندن كه در این تحقیقات شركت نداشت گفت تجربه كه احساسات منفی را كاهش می‌دهد، می‌تواند سلامتی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینكه داشتن تجربه می‌تواند روی تصمیم‌گیری افراد مسن‌تر اثر بگذارد، گفت اگر افراد مسن‌تر دچار احساسات منفی كمتری شوند، این بدان معناست كه آنان شكست‌ها را به گونه متفاوتی پردازش می‌كنند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha