درد همیشه باعث اذیت و ناراحتی انسان می شود. باید به کوچکترین درد ها در هر قسمت از بدن توجه کرد. یکی از قسمت هایی که درد در آن می تواند نشانه بسیاری از بیماری ها باشد گوش است.گوش درد می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد.گوش درد در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد که گاهی یک گوش و گاهی هم در هر دو گوش را در بر می گیرد.یکی از دلایل شایعی که باعث گوش درد می شود عفونت گوش است که به دلایلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا رخ بدهد.در زیر ابتدا علائم عفونت گوش را بررسی می کنیم

گوش درد خود را جدی بگیرید

سلامت نیوز:درد همیشه باعث اذیت و ناراحتی انسان می شود. باید به کوچکترین درد ها در هر قسمت از بدن توجه کرد. یکی از قسمت هایی که درد در آن می تواند نشانه بسیاری از بیماری ها باشد گوش است.گوش درد می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد.گوش درد در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد که گاهی  یک گوش و گاهی هم در هر دو گوش  را در بر می گیرد.یکی از دلایل شایعی که باعث گوش درد می شود عفونت گوش است که به دلایلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا رخ بدهد.در زیر ابتدا علائم عفونت گوش  را بررسی می کنیم

عفونت گوش چه علائمی دارد ؟
عفونت گوش باعث درد بسیار زیادی در گوش می شود.علائم عفونت گوش شامل تب ،اسهال،مشکل در خواب و گاهی استفراغ می شود. اگر این علائم را داشتید و علائم شما ادامه پیدا کرد یا مشاهده کردید که مایعی از گوشتان خارج می شود سریعا به پزشک مراجعه کنید کلینیک شنوایی سمعک واقع  در قلهک دارای تیم متخصص و حرفه ای  است که می تواند بهترین خدمات را در رابطه با گوش را ارائه دهد.

 

 

دلایل گوش درد  و بیماری هایی که خود را با گوش درد نشان می دهند

گوش درد را نباید دست کم بگیرید. یکی از دلایلی که موجب می شود شما در گوشتان احساس درد کنید جرم گوش است که هم باعث می شود شما صدای کمتری را بشنوید و هم احساس کنید که گوشتان گرفته است. دلیل دیگر آن ممکن است وارد شدن ضربه به گوش است. باید توجه داشت که گوش درد فقط به این موضوع ختم نمی شود و بسیاری از بیماری ها هستند که خود را با گوش درد نشان می دهند.
درمان گوش درد
اگر گوش درد شما موقت باشد با توجه به نظر پزشک متخصص می توانید از انواع مسکن ها استفاده کنید.به خاطر داشته باشید به هیچ وجه خودسرانه دارویی مصرف نکنید به دلیل اینکه به جای آنکه باعث درمان شود به شما ضرر هم می رساند. گاهی هم  این گوش درد به طور دائمی است و نیاز به سمعک دارد که باز هم این که چه نوع سمعکی و چه برندی باید استفاده شود  بستگی به نظر پزشک دارد به دلیل اینکه برندهای مختلفی مانند سمعک زیمنس،سمعک ویدکس و بسیارس انواع دیگر وجود دارند که هر کدام برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.  

با این کار ها از گوش درد جلوگیری کنید

یکی از کارهایی که می تواند از گوش درد جلوگیری کند این است که تا حد امکان از گوش پاک کن استفاده نکنید.از وارد کردن اجسام تیز در گوش خودداری کنید. بسیاری از افراد عادت دارند که در خود کار را در داخل گوش خود می کنند تا به اصطلاح آنزرا تمیز کنند ولی این کار به شدت به گوش شما آسیب می رساند.از افراد سیگاری هم فاصله بگیرید به دلیل اینکه دود هم یکی از عوامل در گوش درد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha