رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، به تشریح یک دهه اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از حوادث ترافیکی در کشور پرداخت.

کرونا از افزایش فوتی های حوادث ترافیکی جلوگیری کرد

سلامت نیوز:رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، به تشریح یک دهه اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از حوادث ترافیکی در کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا مغیثی، در نشست خبری که به مناسبت هفته یادواره قربانیان ترافیکی و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تشریح یک دهه اقدامات پیشگیرانه در حوزه حوادث ترافیکی کشور پرداخت.


وی با اشاره به برنامه «راه ایمن» که سازمان بهداشت جهانی ۱۶ سال قبل در پیش گرفت، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۷۰۰ نفر در دنیا در حوادث ترافیکی فوت می کنند.


مغیثی با عنوان این مطلب که ۵۵ درصد فوتی ها یا عابر پیاده یا راکبین دوچرخه و موتورسیکلت ها هستند، گفت: متاسفانه در کشور خودمان این وضعیت را در عابرین پیاده سالمند هم مشاهده می کنیم.


مغیثی با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته موفق شده ایم تا حدی کاهش مرگ ناشی از حوادث ترافیکی را در کشور داشته باشیم، افزود: ولی نه ما و نه دنیا به اهداف پیش بینی شده سازمان بهداشت جهانی نرسیده است.
وی ادامه داد: برنامه جدیدی که تعریف شده، این است که تا سال ۲۰۳۰ کاهش ۵۰ درصدی مرگ های ترافیکی نسبت به سال ۲۰۱۱ در کشورها پیش بینی شده است.


رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، با اعلام اینکه ۸۱ درصد مرگ ها در کشور ما ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر است که با ایجاد راه ایمن کاهش می یابد، گفت: راه ایمن با تلاش هایی که در دهه گذشته شروع شد، می تواند استمرار پیدا کند.


وی افزود: با شروع اپیدمی کرونا در کشور شاهد کاهش ۱۴ درصدی مرگ های ناشی از حوادث ترافیکی بودیم و میزان مصدومیت ها نیز در حوادث ترافیکی ۲۵ درصد کاهش یافته که علت آن نیز کاهش ترددها بوده است.


مغیثی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور رخ داد.
وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال هم ۷ هزار و ۸۹۱ مورد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه ۶ ماهه اول سال ۹۸ که ۹۳۵۷ مورد فوتی بوده است، ۱۶ درصد کاهش مرگ و میر داشته ایم.


مغیثی از حوادث ترافیکی در ایران به عنوان سومین علت مرگ در کشور نام برد و گفت: حوادث ترافیکی حدود ۵ تا ۶ درصد هزینه های ناشی از بیماری ها در کشورمان را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha