سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

شاید یکی از مشکلات وزارت بهداشت در کنترل بیماری کرونا، نبود امکانات لازم برای شناسایی و قرنطینه افرادی است که تست آنها مثبت بوده اما بنا به دلایل مختلفی، از ماندن در منزل خودداری کرده اند.

قرنطینه افراد بی بضاعت در هتل ها

سلامت نیوز:شاید یکی از مشکلات وزارت بهداشت در کنترل بیماری کرونا، نبود امکانات لازم برای شناسایی و قرنطینه افرادی است که تست آنها مثبت بوده اما بنا به دلایل مختلفی، از ماندن در منزل خودداری کرده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی که قرار است از اول آذر ۹۹ در سراسر کشور اجرا شود، شناسایی و قرنطینه بیماران کرونا مثبت است.
یکی از مشکلات در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس، عدم شناسایی دقیق بیماران کرونایی و قرنطینه این افراد است که متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی که اغلب خانواده‌ها دچار آن هستند، امکان ماندن در خانه و قرنطینه شدن را نمی‌پذیرند و در عین حال، مشکلات دیگری هم پیش می‌آید که قرنطینه به درستی اجرا نشود.


سعید نمکی وزیر بهداشت، در جلسه روز گذشته قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، از مناطق حاشیه‌ای کلانشهرها به عنوان پاشنه آشیل مقابله با کرونا نام برده و خطاب به بخشداران و فرمانداران، گفت: حاشیه شهرها یکی از نقاط مهم و آسیب پذیر ما است که با ۱۲ میلیون جمعیت باید در ساختار ارائه خدمات به شکل ویژه ای نسبت به آن نگاه کنیم و اگر نیاز باشد با کمک همدیگر زیرساخت‌های موقت قرنطینه و بیمه‌ای برای آنها ایجاد شود.


در همین ارتباط، روز گذشته جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد که مهم‌ترین موضوع مورد بحث در این جلسه، نحوه قرنطینه و حمایت مالی و معیشتی از بیماران کرونایی بی بضاعت در حومه تهران بود.


مسائل و مشکلات اقتصادی، مهم‌ترین دغدغه افراد بی بضاعت است که اغلب آنها در مناطق حاشیه‌ای تهران سکونت دارند. با آمدن بیماری کرونا، شرایط برای تأمین هزینه‌های زندگی، سخت‌تر شده و در نتیجه آن، شاهد هستیم که مسائل قرنطینه‌ای و در خانه ماندن افراد کرونا مثبت و مشکوک به کرونا، به چالشی برای کنترل این بیماری تبدیل شده است که وزارت بهداشت، نمی‌تواند به تنهایی از عهده آن برآید.


عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران، در جلسه که روز گذشته با معاونان فنی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی داشت، کلیاتی از طرح «شهید سلیمانی» را توضیح داد و گفت: کل مراکز سلامت این سه دانشگاه علوم پزشکی در استان تهران، همکار این طرح خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه در محله‌هایی که کمبود پایگاه بهداشتی وجود دارد از پایگاه‌های بسیج و شهرداری استفاده خواهد شد، افزود: با هماهنگی انجام‌شده برای ایزوله و قرنطینه بیماران، هتل‌ها و مهمانسراهای بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


مالمیر اظهار داشت: موارد معیشتی از جمله تهیه ارزاق و سبد غذایی و تهیه اقلام پزشکی دارویی را نیز بسیج سازندگی حمایت خواهند کرد.
در همین حال، سعید تأملی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که مراقبت و نظارت بر اجرای طرح بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: بخش حمایتی این طرح، نیازمند همکاری خیرین و بسیج جامعه پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha