رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به کاهش موارد مسمویت ها توسط الکل خوراکی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه باورهای غلط و نادرست درباره تاثیرخوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.

مسمومیت های الکلی با افزایش آگاهی مردم به حداقل رسیده است

سلامت نیوز: رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به کاهش موارد مسمویت ها توسط الکل خوراکی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه باورهای غلط  و نادرست درباره  تاثیرخوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.
 
 به گزارش سلامت نیوز، دکتر شادنیا در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد ضدعفونی کننده برپایه الکل برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: خوردن الکل درمهار کرونا کاملا بی تاثیر است حتی می تواند منجر به ایجاد مسمومیت، کوری و یا مرگ و میر نیز شود.
 

وی با اشاره به کاهش موارد مسمویت ها توسط الکل خوراکی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه افزود: خوشبختانه باورهای غلط  و نادرست تاثیرخوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و اطلاع رسانی به موقع رسانه های جمعی را یکی از مهمترین علل پیشگیری از مسمومیت ها توسط الکل و مواد ضدعفونی کننده ذکر کرد.

وی خواستار پرهیز  مصرف خودسرانه دارو در درمان کرونا شدو تاکید کرد: افراد نباید به محض مشاهده هر گونه علائمی اقدام به مصرف خودسرانه و بی رویه دارو کنند.

دکتر شادنیا با اشاره به این که همه‌گیری ویروس کرونا و بدنبال آن ترس از ابتلا، قرنطینه های طولانی و آسیب های مختلف اقتصادی فشارروحی و روانی بسیاری را ایجاد کرده گفت: بیشتر افراد علاوه بر اینکه نگران سلامتی و ایمنی خود و اطرافیان‌شان هستند، با اضطراب از دست دادن شغل و درآمد خود نیز روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: استمرار شرایط دشواری که اپیدمی کووید ۱۹ ایجاد کرده، زمینه ساز بروز بیماریهایی نظیر ترس،  اضطراب و افسردگی شده است که باید افراد به محض مشاهده علائم غیر عادی، ترس بیمارگونه و افسردگی با پزشک مشورت و از مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش پرهیز کنند.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به این که ترس از ابتلا به بیماری به میزان نرمال می تواند نقش حفاظتی داشته باشد تاکید کرد: اضطراب های شدید و رفتارهای وسواس گونه نیازمند انجام مداخلات مشاوره ای، پزشکی و روانپزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha