چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 303275

پوست بزرگ‌ترین اندام بدن انسان و نخستین سد دفاعی ما در برابر عوامل خارجی محسوب می‌شود. زیبایی و درخشش پوست با گذشت زمان و افزایش سن تغییر می‌کند.

عوامل تهدیدکننده سلامت پوست

سلامت نیوز:پوست بزرگ‌ترین اندام بدن انسان و نخستین سد دفاعی ما در برابر عوامل خارجی محسوب می‌شود. زیبایی و درخشش پوست با گذشت زمان و افزایش سن تغییر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،جدا از پیری زودرس، شما باید دشمنان سلامت پوست خود را به دلیل خطراتی که برای این اندام ایجاد می کنند بشناسید. دلایل اساسی بیماری‌های پوستی برای هر فرد متفاوت است، در ادامه به برخی از عوامل  که به‌طور مستقیم بر تخریب و پیری پوست اثر می‌گذارند اشاره خواهیم کرد: 

غذاهای چرب

افرادی که به میزان زیاد غذاهای چرب مصرف می‌کنند می‌توانند عوارض مختلفی از بروز آکنه تا التهابات پوستی یا حتی ضخیم شدن لایه‌های خارجی پوست را تجربه کنند.

 تغییرات ناگهانی وزن

زمانی که وزن اضافه می‌کنید، فیبرهای کش سان پوست کشیده می‌شوند. اگر پوست بیش از حد و  سریع کشیده شود، فیبرها می توانند دچار شکستگی و آسیب پوستی شوند پس اطمینان از این که تغییرات وزن به تدریج و با روشی سالم انجام می شوند، اهمیت دارد. 

مصرف کافئین

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم کافئین می‌تواند سطح کورتیزول شما را افزایش دهد و  این موضوع ممکن است با ایجاد التهاب روی پوست شما تأثیر بگذارد.

  خورشید

پرتوهای فرابنفش خورشید در تماس با پوست می‌توانند موجب آسیب‌دیدگی آن شوند.پرتوهای خورشیدی یکی از بدترین دشمنان سلامت پوست انسان در نظر گرفته می‌شوند. کم‌آبی مداوم پوست به تدریج لایه درم را که لایه میانی و اصلی‌ترین لایه پوست است ، از بین می‌برد.  

تنباکو

بی‌تردید، تنباکو یکی از جدی‌ترین دشمنان سلامت پوست انسان است. پزشکان می‌توانند افراد سیگاری را که مدت زمان طولانی این عادت مضر را دنبال کرده‌اند ، از روی چین و چروک عمیق‌تر پوست، پوست نازک‌تر و کدر آن ها تشخیص دهند. 

آلودگی

آلودگی محیط یکی دیگر از دشمنان اصلی سلامت پوست است به طور کلی ناخالصی‌های موجود در هوا می توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست شوند. یکی از شایع‌ترین عوارض این شرایط بروز آکنه است، اما امکان مواجهه با عوارض شدیدتر نیز وجود دارد.در نوشتن این متن از خبرگزاری پیام ایران کمک گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha