نایب رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از وجود چندین متولی برای ساماندهی کودکان کار گفت زباله‌گردی کودکان از معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و ساماندهی این بخش بر عهده سازمان بهزیستی است.

کدام نهاد متولی برخورد با بکارگیری کودکان زباله‌گرد است

سلامت نیوز: نایب رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از وجود چندین متولی برای ساماندهی کودکان کار گفت زباله‌گردی کودکان از معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و ساماندهی این بخش بر عهده سازمان بهزیستی است.

به گزارش سلامت نیوز، ابراهیم امینی در گفت‌وگو با پانا درباره ساماندهی کودکان زباله‌گرد در شهر تهران اظهار کرد: «از مشکلات کشور ما این است که یا کارهای مهم متولی ندارد یا متولیان متعدد دارد. معضل کودکان کار هم از جمله مسائلی است که متولی‌های آن متعدد است. سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بخشی هم شهرداری تهران متولی کودکان کار است اما در حقیقت مسئولیت اصلی بر عهده سازمان بهزیستی است.»

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به چرابی بکارگیری کودکان برای تفکیک زباله از مبدا توسط پیمانکاران شهرداری تهران تاکید کرد: «در زمینه زباله‌، شهرداری با پیمانکار یک شرکت قرارداد منعقد می‌کند منتها نظارت بر این که کودکان به کار گرفته نشوند و آن شرکت چه اقدامی می‌کند برعهده وزارت کار است. در موضوع کودکان زباله‌گرد هم همین مساله وجودد دارد. از شهرداری می‌خواهیم که نظارت کند در صورتی که دو مساله متمایز از یکدیگر است. نباید فراموش کرد با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، شرایطی ایجاد شده است که برخی برای سیر نگهداشتن شکم خود، چاره‌ای ندارند. این مشکلات عمومی است و حاکمیت مسئول است که رفاه عمومی را به اندازه‌ای بالا ببرد تا زباله‌گردی انجام نشود.»

وی آتش سوزی مرکز طبی سینا اشاره کرد و افزود: در این‌باره نیز افکار عمومی به ناحق مدیریت شهری را مسئول می‌دانستند در حالی که اینطور نبود.»

امینی گفت:«قانون پیش‌بینی کرده است که می‌توان در اماکن مسکونی مراکز پزشکی دایر کرد. آن ساختمان از شهرداری به عنوان محل مسکونی پایان کار گرفته بود و سپس از وزارت بهداشت مجوز کلینیک دریافت کرد. بنابراین وزارت بهداشت مجوز می‌دهد و باید نظارت کند. شهرداری تهران حق سرک کشیدن در ساختمان‌ها را ندهد چون قانون شهرداری مسائلی را که در منظر عمومی است از جمله اینکه ناودانی باشد که احتمال سقوط آن وجود دارد یا در بالکن گلدانی باشد که احتمال سقوط وجود دارد، می‌تواند ورود کند.»

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: «شهرداری از کجا می‌‌داند در ساختمانی که من زندگی می‌کنم، راه پله مسدود شده و اگر خطری به‌وجود آمد همسایه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. این در حالی است که وزارت بهداشت سالانه پروانه را تمدید می‌کند و باید در این زمینه نظارت داشته باشد. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha