در این مقاله قصد داریم به معرفی کلینیک درمان واژینیسموس که یکی از بیماری‌های جدی مقاربتی در زنان است بپردازیم. در این بیماری فرد دچار دردهای شدید در قسمت اندام تناسلی شده در حدی که امکان ارتباط جنسی برای فرد به طور کامل مختل می شود. این مسئله در صورتی که درمان نشده و تشدید پیدا کند می‌تواند در روحیه فرد و شرایط زندگی وی نیز تاثیر گذار باشد در بسیاری از موارد فرد حتی قادر به داشتن فرزند نیز نخواهد بود.

درمان قطعی واژینیسموس به روش دکتر زرگنج

سلامت نیوز:در این مقاله قصد داریم به معرفی کلینیک درمان واژینیسموس که یکی از بیماری‌های جدی مقاربتی در زنان است بپردازیم. در این بیماری فرد دچار دردهای شدید در قسمت اندام تناسلی شده در حدی که امکان ارتباط جنسی برای فرد به طور کامل مختل می شود. این مسئله در صورتی که درمان نشده و تشدید پیدا کند می‌تواند در روحیه فرد و شرایط زندگی وی نیز تاثیر گذار باشد در بسیاری از موارد فرد حتی قادر به داشتن فرزند نیز نخواهد بود.

اما جای نگرانی نیست زیرا امروزه با درمان قطعی واژینیسموس دکتر زرگنج این مشکل برای همیشه حل شده است.

1.    واژینیسموس چیست؟
2.    علائم واژینیسموس چیست؟
3.    تشخیص واژینیسموس به چه صورت است؟
4.    موثرترین راه درمان واژینیسموس چیست؟
5.    بهترین کلینیک درمان واژینیسموس چه ویژگی هایی دارد؟

واژینیسموس چیست؟

سلامت کل خانواده در گرو سلامت زنان خانواده می باشد و در صورتی که زن در منزل از سلامت کافی برخوردار نباشد در درجه اول در روحیات و در نهایت در زندگی تمام افراد خانواده تاثیر گذار است. بنابراین توجه به بیماری های زنان و درمان آن ها جز الزامات برای بهبود وضعیت زندگی می باشد.
واژینیسموس
از جمله بیماری‌های شایع جنسی در زنان که اکثر زنان یک بار در طول عمر خود آن را تجربه کرده‌اند بیماری واژینیسموس می باشد که در آن فرد دچار درد شدید در هنگام رابطه جنسی و در زمان دخول می شود.

در این بیماری عضلات تحتانی به خصوص عضلات واژن و لگن تحت تاثیر قرار گرفته و باعث می‌شوند که رابطه جنسی و نزدیکی به شدت دردناک شده یا به طور کل غیر قابل انجام شود. این بیماری محدودیت سنی خاصی نداشته و زنان در هر سن و سال و با هر شرایطی ممکن است آن مبتلا شوند.

تعریف دقیق ترین بیماری اسپاسم غیر ارادی و ناخودآگاه ماهیچه های اطراف واژن است که مانع دخول صحیح شده و درد شدید در زمان نزدیکی را منجر می شود.

به طور معمول واژینیسموس در زمان رابطه جنسی اتفاق می‌افتد اما برخی از زنان ممکن است در موارد حاد این بیماری حتی در استفاده از لوازم بهداشتی مانند کاپ قاعدگی نیز دردهای شدید احساس کنند.

علائم واژینیسموس چیست؟

همانطور که در سایر بیماری ها علائم و نشانه ها می توانند به بیمار و پزشک کمک کنند که بیماری به موقع تشخیص داده شده و روند درمان ساده تر انجام شود در بیماری واژینیسموس نیز آشنایی با علائم و بررسی آنها می تواند به اقدام به موقع کمک کند.


علائم واژینیسموس
از جدی ترین علائم در مورد بیماری واژینیسموس می‌توان به درد شدید و گاه غیرقابل تحمل در زمان رابطه جنسی اشاره کرد این درد تنها در زمان دخول و رابطه جنسی احساس شده و در سایر زمان ها اتفاق نمی افتد.

بسیاری از زنانی که به این بیماری مبتلا هستند می‌توانند به سادگی سایر فعالیت‌های روزمره را انجام داده به عنوان مثال در صورت نیاز به استفاده از تامپون یا کاپ قاعدگی دردی احساس نکرده اما تنها در زمان رابطه جنسی این درد شدید ترین حد خود می رسد. از دیگر علائم این بیماری می توان به درد در هنگام معاینات پزشکی مانند تست پاپ اسمیر اشاره کرد. در مواردی درد بیمار به حدی شدید می‌شود که بیمار به حالت نفس نفس زدن می افتد در این شرایط اولین احتمال پزشک ابتدا به بیماری واژینیسموس می باشد.

تشخیص واژینیسموس به چه صورت است؟
در بسیاری از موارد زنان در رابطه جنسی را تا زمانی کرد به شدید ترین حد خود نرسد تحمل می کنند و بعد از آن با مراجعه به پزشک برای درمان خود اقدامات اولیه را انجام می دهند. برای تشخیص واژینیسموس روشهای مختلفی وجود دارد که با بررسی علائم و انجام آزمایشات مختلف تشخیص قطعی این بیماری انجام شود.


روشهای تشخیص واژینیسموس
تشخیص بیماری واژینیسموس معمولاً توسط پزشک زنان و زایمان انجام می‌گیرد. بیشتر مراکزی که به عنوان کلینیک درمان واژینیسموس فعالیت می کنند برای تشخیص این بیماری نیز مناسب هستند. به منظور تشخیص بیماری واژینیسموس معمولاً پزشک ابتدا علائم بیمار را بررسی می کند سپس با مشاهده وضعیت واژن و لگن ابتدا احتمالات وجود عفونت را بررسی کرده و در صورتی که هیچ نشانه فیزیکی مانند التهاب یا زخمهای تناسلی وجود نداشته باشد پزشک احتمال به وجود واژینیسموس می دهد. در برخی موارد ممکن است پزشک برای اطمینان بیشتر اقدام به انجام تست پاپ اسمیر کند که در صورت درد بیمار زمان انجام این تست احتمال وجود واژینیسموس قطعی تر می گردد.

موثرترین راه درمان واژینیسموس چیست؟
جلسات مشاوره و روان درمانی تا حد زیادی در کاهش دردها و درمان بیماری واژینیسموس تاثیرگذار هستند اما در برخی بیماران ممکن است جلسات مشاوره‌ای به تنهایی کافی نباشد و پزشک برای درمان این بیماری از روش‌های دیگری نیز استفاده کند. همانطور که گفته شد بیماری واژینیسموس بیماری غیر ارادی در اثر انقباض ماهیچه هاست بنابراین در صورتیکه فرد توانایی انقباض ماهیچه ها به صورت ارادی را به دست آورد تا حد زیادی می‌تواند بر این بیماری غلبه کند. به منظور درمان این بیماری به پزشک می‌تواند برخی تمرینات ورزشی را برای کنترل ارادی ماهیچه های لگن و واژن برای بیمار تجویز کند همچنین در شرایط مختلف و شدت های متفاوت بیماری ممکن است پزشک دارو درمانی یا درمان‌های مانند تزریق بوتاکس را برای درمان قطعی واژینیسموس تعویض کند. تمام درمان های ذکر شده در کلینیک درمان واژینیسموس قابل انجام می باشد.

بهترین کلینیک درمان واژینیسموس چه ویژگی هایی دارد؟
از جمله ویژگی‌های بهترین کلینیک درمان واژینیسموس می‌توان به برخورداری از پزشکان مجرب در زمینه مشکلات زنان اشاره کرد. همچنینی کلینیک درمان واژینیسموس خوب تمام ابزار معاینات را به پیشرفت ترین شکل ممکن دارا می باشد که این مسئله در تشخیص ساده تر بیماری بسیار موثر است.
پس از رفع این مشکل می توانید از خدمات دیگر مثل کربوکسی تراپی واژن دکتر زرگنج استفاده نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha