شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 303760

حتماً تا به حال اسم سلولیت به گوش‌تان خورده است اما تعریف دقیق آن چیست؟سلولیت در حقیقت به حالتی از پوست گفته می‌شود که روی سطح آن برآمدگی یا تورفتگی‌هایی ظاهر شود.

راه های کاهش سلولیت

سلامت نیوز:حتماً تا به حال اسم سلولیت به گوش‌تان خورده است اما تعریف دقیق آن چیست؟سلولیت در حقیقت به حالتی از پوست گفته می‌شود که روی سطح آن برآمدگی یا تورفتگی‌هایی ظاهر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سلولیت در مردان و زنان وجود دارد، اما از لحاظ آماری این عارضه‌ پوستی در زنان بیشتر است. سلولیت معمولاً در نقاطی از بدن مانند ران‌ها، باسن، بالای بازوها و زیر شکم که تجمع چربی نسبت به عضله بیشتر است، به وجود می‌آید.حدود ۸۰ درصد زنان در طول عمر خود دچار سلولیت می‌شوند. در ادامه راه‌های کم کردن یا از بین بردن این عارضه پوستی را بررسی خواهیم کرد.

ورزش کردن

 این‌که فکر کنید با ورزش کردن سلولیت را از بین خواهید برد، سخت در اشتباهید. حتی ورزشکاران حرفه‌ای دنیا هم ممکن است در نقاطی از بدن خود سلولیت داشته باشند و این باعث داشتن حس بدی به بدن‌شان نمی‌شود.اما قطعاً ورزش کردن به عضله سازی در بدن شما کمک خواهد کرد و سبب از بین رفتن بافت چربی در نقاط سلولیت دار خواهد شد.پس در قدم اول سعی کنید ورزش‌هایی را انتخاب کنید تا به کمک آن عضله سازی بالایی انجام دهید. 

رژیم غذایی

خوردن کربوهیدرات بالا، چربی و قند سبب اجتماع چربی و ایجاد سلولیت می‌شود، اگر دوست دارید با سلولیت خداحافظی کنید مصرف غلات، میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید. 

ماساژ

ماساژ یکی از راه‌های رفع سلولیت است. با ماساژ دادن محل سلولیت، گردش خون در آن ناحیه افزایش می‌یابد و سبب کاهش تجمع چربی در ناحیه مد نظر خواهد شد. 

روغن نارگیل 

روغن نارگیل همیشه یکی از بهترین گزینه ها، برای پوست بوده است و تاثیر آن بر کسی پوشیده نیست.برای کاهش سلولیت می‌توانید نقطه مد نظر را به مدت ۱۵ دقیقه در روز با روغن نارگیل ماساژ دهید.

  کره‌ کاکائو

 کره کاکائو تاثیر کلاژن سازی و چربی سوزی دارد و از این نظر می‌تواند به رفع سلولیت هم  کمک کند. شما می توانید محل دارای سلولیت را  با کره کاکائو به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha